Cum ajută inteligența artificială un gigant logistic să prospere în timpul unei recesiuni


CEO-ul CH Robinson atribuie automatizării și inteligenței artificiale marjele și profitul în creștere al brokerului de transport de mărfuri, chiar dacă veniturile scad.
Dave Bozeman s-a confruntat cu mult scepticism în iunie 2023, când a fost numit președinte și CEO al celui mai mare broker de transport marfă din America.
Fostul director executiv al Ford Motor și Amazon.com a preluat CH Robinson Worldwide, în contextul în care aceasta se lupta cu scăderea veniturilor și cu investitorii activiști.
După doi ani și trei ani de la o scădere prelungită a transportului de mărfuri, care a dus la faliment mii de transportatori și brokeri, CH Robinson își mărește marjele, chiar și pe măsură ce veniturile scad.
Cum ajută AI un gigant logistic să prospere
Compania se numără printre tot mai multele mari companii americane, precum Walmart și Amazon.com, care spun că fac mai multe cu mai puțini angajați, datorită inteligenței artificiale.
CH Robinson a raportat un profit operațional pentru prima jumătate a acestui an de 393 de milioane de dolari, o creștere de 88 de milioane de dolari, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Aceasta chiar dacă veniturile brute au scăzut cu 8%, la 8,2 miliarde de dolari. Prețul acțiunilor companiei cu sediul în Eden Prairie, Minnesota, a crescut cu aproximativ 28%, în acest an, și pe 19 septembrie a atins un maxim istoric, de 138 de dolari.
Citeşte şi: Inteligența artificială, noul coșmar al șoferilor. Ce noi abateri vor „vedea” radarele și camerele?
Bozeman atribuie succesul CH Robinson modelului operațional eficient al companiei și adoptării tot mai mari a automatizării și inteligenței artificiale, care ajută compania să intermedieze mai multe încărcături cu mai puțini lucrători.
„Obținem rate de succes mult mai mari și avem mult mai multe oportunități de a prelua marfă pentru că suntem mereu activi”, a spus Bozeman, conform The Wall Street Journal.
Marea întrebare care planează acum asupra companiei, spune Jason Seidl , analist senior în transporturi la TD Cowen, este dacă CH Robinson își poate consolida performanța atunci când volumele de marfă își vor reveni.
Citeşte şi: Inteligența artificială schimbă zborul cu avionul. Cum arată aeronava cu airbaguri pentru accidente?
„Ei spun că construiesc o capcană de șoareci mai bună pentru a gestiona mai multe afaceri fără a genera costuri suplimentare, dar nu poți testa cu adevărat asta până nu apar afacerile”, a spus Seidl.
CH Robinson este de departe cel mai mare operator din țară ca venituri în domeniul conectării expeditorilor cu camioanele.
Unitatea sa globală de expediere este unul dintre cei mai mari jucători din țară, pe rutele comerciale transpacifice lucrative dintre Asia și SUA.
Roboţel făcând logistică în locul angajaţilor umani - Foto: Freepik/kjpargeter
Bozeman era perceput ca un outsider de mulți oameni din industria logisticii atunci când a fost ales să conducă compania veche de 120 de ani „A fost mult scepticism”, spune Bozeman. „Am e-mailuri și scrisori care dovedesc acest lucru.”
La acea vreme, CH Robinson concedia sute de angajați, deoarece veniturile scădeau vertiginos, din cauza scăderii cererii, după sfârșitul creșterii bruște a transportului de mărfuri din perioada pandemiei.
Activiștii insistau asupra unui alt candidat pentru funcția de director executiv și asupra vânzării unității globale de expediere a mărfurilor de către companie.