T-Cross nu stă pe stiletto, dar oferă o gardă la sol de 184 de milimetri, spațiu interior generos și un design atrăgător, la limita clasicului.
Volkswagen se numără printre pionierii SUV-urilor. Primul a fost Touareg, în 2002. A urmat Tiguan. Apoi, a treia generație Touareg a crescut considerabil, iar Tiguan Allspace, un Tiguan cu ampatament lung, a fost realizat să umple golul.
Și, cum și a doua generație Tiguan a luat în dimensiuni, modelul nemaiputând fi asimilat cu un Golf „cocoțat“, gama de SUV-uri a fost completată cu T-Roc. Suficient? Nu.
Pentru cei aflați în căutarea unui crossover nici prea mare, nici prea mic, comparabil cu Polo, dar mai încăpător, Volkswagen propune T-Cross.
T-Cross are la bază platforma MQB A0 a grupului, ca și Volkswagen Polo, Seat Ibiza sau Audi A1, și se înrudește, evident, cu SUV-ulețele Seat Arona și Skoda Kamiq.
SUV-ulețul urban este doar cu 5,7 centimetri mai lung decât Polo-ul actual, dar este mai înalt cu aproape zece centimetri și oferă un spațiu interior net superior pentru pasageri, precum și un portbagaj de 385 de litri (mai mult decât Golf-ul VII – 380 litri).
Iar, așa, ca idee, dacă privim prin curțile vecinilor, găsim adversari precum Renault Captur, Opel Crossland X, Mazda CX-3 sau Citroen C3 Aircross.
Viața la bord
Paleta de motorizări include, deocamdată, două unități pe benzină cu trei cilindri, 1.0 TSI.
Versiunea cu o putere de 95 de cai putere vine cu o cutie de viteze manuală în cinci trepte, în timp ce varianta de 115 cai putere, testată și de Newsweek România, este echipată standard cu o manuală în șase trepte.
Opțional, se poate alege o cutie automată cu dublu-ambreiaj, DSG, cu șapte trepte.
Motorașul este rafinat, nu îți dă nicio clipă senzația că este în trei cilindri și răspunde prompt la accelerație, iar puterea de 115 CP pare exact ce îi trebuie mașinii pentru a se mișca cu naturalețe și fără stres prin trafic.
17.003 €
este prețul de bază pentru
Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI
115 CP MT6, TVA inclusă
Nu face nazuri nici pe autostradă, la viteze de 130 km/h – 140 km/h, sau în depășiri, în reprize 80 km/h – 120 km/h, dacă se mestecă cum trebuie în cutia manuală.
Sigur, T-Cross nu este vreo sportivă și, probabil, versiunea de 95 CP este puțin submotorizată. Un minus primește timoneria cutiei în șase trepte, care cam agață în treptele 1 și 2, dacă vrei să schimbi repede.
La capitolul consum, T-Cross-ul 1.0 TSI nu este nici mofturos, nici gurmand. Cei 115 cai putere s-au mulțumit cu 8,6-8,8 litri/100 km în trafic urban (București) și cu 6,2-6,4 litri/100 km pe autostradă.
În ceea ce privește dinamica, T-Cross-ul stă bine pe drum pentru o citatidă „cocoțată“, datorită suspensiei ferme.
Pe viraje, evident, se înclină, dar nu deranjant, iar feedback-ul volanului este destul de bun. Reversul fermității este pe drumurile denivelate pline de gropi. Mașina le absoarbe fără să crâcnească, însă zgâlțâie destul de bine cu jantele de 17 inch și pneuri cu talon de 55.
Poziția șoferului în scaun este înaltă și comodă. Iar pentru pasagerii din spate rămâne loc suficient chiar dacă în față stă un adult de 1,8 metri înălțime. Comenzile sunt amplasate ergonomic, iar, cel puțin în cazul mașinii testate, design-ul și coloristica planșei de bord sunt deosebit de plăcute ochiului.
Habitaclul este mai spațios decât la Polo, iar sistemul multimedia cu ecran capacitiv de 20,3 centimetri se împrietenește perfect cu smartphone-ul și se înțelege bine cu Waze-ul și orice alte aplicații.
Singurul neajuns sunt plasticele tari, de slabă și foarte slabă calitate. Oriunde întorci capul nu găsești o bucățică mai moale, iar dacă bați cu degetul sună a gol.
Spațiu și utilitate
Am spus mai sus că spațiul interior oferit de T-Cross este aproape comparabil cu cel din Golf. Cel interior, poate. Însă portbagajul e mult mai mare. Standard, are 385 de litri, în timp ce Golf-ul oferă 380 de litri. Dar, dacă se glisează bacheta spate cu 14 centimetri, volumul de încărcare ajunge la 445 de litri. De asemenea, bacheta e fracționabilă 40:60, permițând încărcarea unor obiecte mai lungi.
La capitolul utilitate, merită menționate și cele patru prize USB, două în față și două pentru pasagerii din spate, ceea ce face ca niciun membru al familiei să nu ducă lipsă de energie pentru gadget-uri la drumuri mai lungi.
Verdict Newsweek
+ Spațiu interior pentru pasager; portbagaj „extensibil“ extrem de generos pentru un SUV-uleț urban; motor rafinat și adaptat caroseriei; sisteme de asistență standard (Front Assist - cu monitorizare a pietonilor și frânare automată de urgență în trafic urban, Lane Assist, Rear Traffic Alert, etc.).
– Plastice tari, de slabă și foarte slabă calitate, la interior; timonerie perfectibilă în cazul cutiei manuale în șase trepte; antifonarea habitaclului; imposibilitatea dotării cu tracțiune integrală.