Vânzările de mașini electrice merg prost. Șeful Renault: Ținta 2035, ireală. Trebuie flexibilitate

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 22.07.2024 - 16:01
Vânzările de mașini electrice merg prost. Șeful Renault: Ținta 2035, ireală. Trebuie flexibilitate - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Vânzările de mașini electrice merg prost. Șeful Renault: Ținta 2035, ireală. Trebuie flexibilitate - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Vânzările de mașini electrice merg prost. Șeful Renault spune că ținta 2035 pentru eliminarea totală a automobilelor noi pe benzină și motorină este ireală. „Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035”, afirmă el.

SHARE

Directorul general de la Renault, Luca De Meo, şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul automobilelor electrice, transmite Agerpres, citând Reuters.

Tranziţia la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon iar ritmul în care va avea loc această tranziţie va restructura industria auto.

Citește și: Sondaj îngrijorător: Aproape 50% din șoferii de mașini electrice vor înapoi la benzină ori diesel

Vânzările de mașini electrice merg prost. Șeful Renault: Ținta 2035, ireală. Trebuie flexibilitate

Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026.

"Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei", a spus Luca De Meo în comentariile publicate luni, 22 iulie 2024, de cotidianul financiar Les Echos.

Citește și: Efectul tăierii primei Rabla Plus pentru mașini electrice continuă. Vânzările, -46% și în iunie

Întrebat despre ambiţia Renault de a trece 100% din producţia sa europeană de automobile la vehicule electrice, în contextul pieţei interne slabe, De Meo a spus: "adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienţii nu ne urmează, suntem cu toţii responsabili. Trebuie să reducem costurile".

Sectorul auto s-a confruntat cu diferite provocări, precum incertitudinea cadrului de reglementare şi concurenţa venită din China, care se adaugă crizei costului vieţii pe pieţele interne, ceea ce a avut un impact în tranziţia la vehiculele electrice.

Vânzările globale de automobile electrice au crescut cu 35% în 2023 dar au scăzut în 2024. Totuşi, în luna iunie a acestui an, vânzările de autoturisme noi în UE au crescut cu 4,3% în ritm anual, până la cel mai ridicat nivel de după luna iulie 2019, în timp ce înmatriculările de automobile pe baterie au scăzut uşor.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te