Criza din industria auto se adâncește. Stellantis oprește mai multe fabrici din Italia în noiembrie, în încercarea de a ajusta producția la nivelul cererii din ce în ce mai scăzute din Europa, mai ales în ceea ce privește mașinile electrice.
Vânzările de mașini electrice merg prost. Șeful Renault spune că ținta 2035 pentru eliminarea totală a automobilelor noi pe benzină și motorină este ireală. „Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035”, afirmă el.
Idei bune, materializate prost, din diferite motive, de la lipsa de viziune și „haiducia” de după Revoluție, la calitatea pieselor și a fabricației. Când românii au proiectat ARO 16, constructorii auto europeni habar nu aveau ce e ăla SUV de oraș.
Renault a prezentat în cadrul “International Game Plan 2027” o nouă platformă modulară destinată piețelor din America Latină, Turcia, Maroc și India, un prim model dezvoltat pe aceasta, Renault Kardian, care e echivalentul Dacia Sandero, și un concept de pick-up botezat Niagara.
Uniunea Europeană a pus cruce motorului termic, indiferent că funcționează cu benzină, motorină GPL sau GNC. A aprobat, definitiv, interzicerea vânzării de automobile noi cu propulsoare cu ardere internă care emit CO2 din 2035. Singura excepție, e-fuel, carburantul sintetic eco.