Vânzările de mașini electrice merg prost. Șeful Renault spune că ținta 2035 pentru eliminarea totală a automobilelor noi pe benzină și motorină este ireală. „Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria adecvată pentru a ajunge la 100% automobile electrice în 2035”, afirmă el.
Luca de Meo, șeful Renault și ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile) a trimis o scrisoare deschisă de 20 de pagini către UE, înaintea alegerilor europarlamentare din iunie 2024, în care explică detaliat situația periculoasă în care a ajuns industria auto.
Parlamentul European a adoptat planul de reformare a sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii, inclusiv pentru sectorul aerian şi maritim.
UE a decis definitiv interzicerea comercializării de automobile noi care emit CO2 din 2035. Dar, grație Germaniei și unui grup condus de Porsche, mașinile cu motoare pe benzină sau motorină nu vor dispare, au primit a doua șansă: e-fuels.
Uniunea Europeană a pus cruce motorului termic, indiferent că funcționează cu benzină, motorină GPL sau GNC. A aprobat, definitiv, interzicerea vânzării de automobile noi cu propulsoare cu ardere internă care emit CO2 din 2035. Singura excepție, e-fuel, carburantul sintetic eco.