Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici. Are 5.000 de angajați și în România

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 10.10.2024 - 11:12
Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici. Are 5.000 de angajați și în România - Foto: zf.com - Imagine cu rol ilustrativ
Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici. Are 5.000 de angajați și în România - Foto: zf.com - Imagine cu rol ilustrativ

Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici, în încercarea de a rămâne competitiv în contextul electrificării automobilelor. Are 5.000 de angajați și în România.

SHARE

ZF, unul dintre cei mai importanți producători de cutii de viteze și transmisii la nivel mondial, cu o istorie de peste 100 de ani, trece printr-o criză profundă, ca, de altfel, întreaga industrie auto europeană, din cauza electrificării forțate, în doar câțiva ani, a autovehiculelor. 

În încercarea de a rămâne competitivă, compania deja a redus peste 1.000 de locuri de muncă în Germania și un total de peste 1.400 în întreaga lume. Și ia în calcul noi măsuri. 

Citește și: Sute de salariaţi din România, ai unui mare grup de afaceri internaţional, sunt în şomaj tehnic

Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici

ZF are în vedere închiderea a o treime din cele 35 de fabrici ale sale din Germania, dacă nu se va reuși ca locațiile să redevină profitabile, și a anunțat că va reduce 11.000 până la 14.000 de locuri de muncă, sau unul din patru, în Germania în următorii ani, informează automobilwoche.de.

„Există o listă de fabrici care ar trebui închise cât mai repede posibil”, a declarat Achim Dietrich, șeful consiliului general al ZF.

Iar un purtător de cuvânt al companiei a explicat că „sunt unele locații care nu obțin rezultatele necesare. Măsurile de îmbunătățire trebuie să crească competitivitatea acolo”. 

Citește și: Piața mașinilor electrice, în picaj. Cel mai mare productor de baterii din Europa, OUT 1.600 oameni

Întreaga industrie auto întâmpină probleme din cauza tranziției la electromobilitate, dar ZF este lovită deosebit de puternic.

Grupul ZF s-a îndatorat puternic prin achiziții și investiții în noi tehnologii și trebuie să plătească mai mult de jumătate de miliard de euro în dobândă anual.

Iar Achim Dietrich consideră că strategia ZF de a deveni furnizor de sisteme prin preluări este în pericol.

„Dacă nu păstrăm strategia și trebuie să renunțăm sau să vindem afacerile achiziționate, ar fi mult prea scump”, a spus Dietrich.

ZF are 5.000 de angajați și în România

ZF este unul dintre cei mai mari furnizori din industria auto din lume, cu aproximativ 169.000 de angajați în 160 de locații din 30 de țări. Iar în 2023 a realizat vânzări de aproximativ 46,6 miliarde de euro.

Colosul german are fabrici și în România. Istoricul ZF în România a început în 2015, cu preluarea subsidiarelor din Timișoara și Roman ale companiei americane TRW Automotive.

Integrarea, în 2019, a companiei BeeSpeed Technical Engineering Center în grupul ZF a dus la consolidarea misiunii globale de a susține inovația în mobilitate și o rată de conectivitate ridicată între vehicule.

La momentul actual, dezvoltarea grupului german în România se transpune în aproximativ 5.000 de angajati, în șase locații.

ZF produce în România airbag-uri, volane, servicii de inginerie pentru sistemele de siguranță active și servicii de cercetare și dezvoltare în industria automotive. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te