Tarifele aplicate mașinilor și pieselor auto importate au costat General Motors 1,1 miliarde de dolari în al doilea trimestru din 2025, a informat cel mai mare producător auto din SUA.
Această lovitură a fost în mare parte responsabilă pentru scăderea cu 21% a venitului net pentru această perioadă.
Compania a anunțat că se așteaptă ca pierderile generate de „tarifele speciale” să ajungă la între 4 și 5 miliarde de dolari până la sfârșitul anului, relatează CNN.
Citește și: Trump oprește „Rabla pentru mașini electrice” în SUA. Economisește 16.000.000.000 $/an
Taxele vamale ale lui Trump, gaură de 1.100.000.000 $ pentru gigantul american General Motors
Industria auto a fost puternic perturbată de tarifele președintelui Donald Trump - mai mult decât majoritatea întreprinderilor - deoarece taxele pe mașinile și piesele auto importate au intrat în vigoare cu mult înainte de majoritatea celorlalte tarife.
Până în prezent, industria auto a reușit să facă față acestor costuri fără a crește „reciproc” prețurile automobilelor, în mare parte pentru că dispune încă de o rezervă de vehicule construite sau importate înainte de intrarea în vigoare a tarifelor.
Citește și: Criza din industria auto: Nissan închide una dintre uzinele sale istorice. 4.000 angajați
GM a declarat că este încă pe cale să obțină un venit operațional ajustat cuprins între 10 și 12,5 miliarde de dolari pentru întregul an, în scădere față de 14,9 miliarde de dolari pe care i-a câștigat pe această bază în 2024. Atât aceste câștiguri, cât și estimările privind costurile tarifare pentru întregul an sunt neschimbate față de orientările publicate în urmă cu trei luni, când au fost anunțate pentru prima dată detaliile tarifare.
De asemenea, GM a declarat că nu are planuri imediate de a majora prețurile automobilelor pentru a acoperi costurile mai mari asociate tarifelor.
GM estimează că prețurile la nivelul întregii industrii vor crește doar cu 0,5% până la 1% pe parcursul anului.
Vehiculele importate în Statele Unite începând cu 3 aprilie sunt supuse unui tarif de 25%.
Citește și: Pe cine sabotează Trump cu taxa vamală de 25% în Mexic? General Motors, Ford, Chrysler
GM a construit aproape 1 milion de vehicule în Canada și Mexic în 2024, conform cifrelor furnizate de S&P Global Mobility, adică aproximativ 36% din producția sa totală din America de Nord.
Totuși, nu toate aceste mașini mexicane și canadiene au fost vândute în reprezentanțele din SUA.
GM a importat, de asemenea, aproximativ 100 000 de mașini din Coreea de Sud care au fost vândute în Statele Unite.
Fiecare mașină construită într-o fabrică americană are cel puțin câteva piese importate și, adesea, mai mult de 50% din piese sunt importate.
În timp ce unele dintre piesele importate din Canada sunt scutite de taxe vamale, multe alte piese au propriile lor taxe vamale de 25% începând cu 3 mai.
Citește și: Producătorul auto Stellantis susține că tarifele lui Trump l-au costat 300 de milioane de euro
Și Stellantis, rivalul GM, a anunțat că tarifele l-au costat 300 de milioane de euro, sau aproximativ 350 de milioane de dolari, în prima jumătate a anului.
Stellantis vinde autoturisme în Statele Unite, atât fabricate în țară, cât și importate, sub mărcile Jeep, Ram și Dodge și Chrysler, și importă, de asemenea, vehicule pentru mărcile italiene Fiat și Alfa Romeo. Rezultatele sale financiare preliminare indică o pierdere netă pentru prima jumătate a anului, deși aceasta s-a datorat eforturilor de reorganizare care au depășit tarifele.
Însă tarifele au dus la oprirea producției și la reducerea importurilor unor modele Stellantis, ceea ce a contribuit la scăderea cu 10% a vânzărilor sale în SUA în al doilea trimestru.