Costurile electrificării mașinilor nasc „monștrii”. General Motors și Hyundai au semnat, se poate spune, parteneriatul anului. Vor să dezvolte împreună noi modele de mașini electrice, platforme și sisteme de propulsie și tehnologii.
Ciolacu ne asigură: ”Creşterea producţiei româneşti a fost şi rămâne o prioritate a mandatului meu”. Premierul se află astăzi la Sibiu, într-o vizită oficială.
Când au apărut mașinile electrice, de fapt? Poate că mulți trăiesc cu impresia că acest tip de automobile s-au „născut” în zilele noastre, odată cu Tesla lui Elon Musk. Adevărul e, însă, că acestea circulau pe străzile multor orașe americane încă de acum peste 150 de ani.
Cine a fost fiul de emigrant român ce a creat mașina din „Înapoi în viitor”? Cele trei pelicule din celebra serie de filme au făcut faimos și automobilul cu care eroii principali călătorea în timp. Acesta fusese realizat de un inginer american cu sânge de ardelean în el.
Tranziția forțată la mașini electrice merge prost. Vânzările sunt pe un trend ascendent, dar nu suficiente pentru a acoperi investițiile. Volvo, de pildă, renunță la marca 100% electrică Polestar, predând-o chinezilor de la Geely. Iar alți constructori se întorc la termice.