Cum principala problemă a mașinilor electrice ține de timpii pierduți pentru reîncărcarea bateriei, majoritatea producătorilor se află într-o cursă contra-cronometru pentru a limita și, chiar, elimina acest neajuns, fie prin dezvoltarea de noi baterii, fie a capacității de încărcare a acestora.
În premieră, se pare, start-up-ul StoreDot fondat în 2012 a luat-o înaintea tuturor și a dezvoltat o baterie care se poate încărca până la 100% în doar cinci minute.
Pandemia semiconductorilor. De ce nu se mai pot construi autoturisme
5 minute, în… 5 ani
Performanța bateriei StoreDot pare de domeniul imposibilului, având în vedere că, în momentul de față, cele mai performante mașini electrice pot fi încărcate până la 80% în circa 30 de minute la o stație rapidă. Și, deocamdată, și este.
StoreDot a făcut un prototip, super-bateria va putea intra în producția de serie în 4-5 ani, fără a lua în calcul și nevoia adaptării și dezvoltării rețelelor de încărcare pentru a permite astfel de viteze de încărcare.
Hyundai Ioniq 5 inventează o nouă nișă: „hatcho-SUV”-ul electric
„Secretul” super-bateriei
„Secretul” tehnologiei bateriei StoreDot constă, printre altele, în înlocuirea grafitului conținut de anodul asteia cu siliciu.
„Nimeni nu se va mai teme că ar putea rămâne în pană de energie pe autostrada. Datorită siliciului, bateriile litiu-ion vor putea fi încărcate în cinci minute, o performanță considerată imposibilă până în prezent”, a declarat Doron Myersdorf, președintele start-up-ului ai cărui principali acționari sunt Daimler, Samsung, British Petroleum și specialistul japonez în produse electronice TDK.