Șeful Renault: Tranziția fortață la mașinile electrice, o „calamitate”. Costurile sunt enorme

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 08.04.2025 - 15:11
Jean-Dominique Sénard Foto: Profimedia Images
Jean-Dominique Sénard Foto: Profimedia Images

Șeful Renault a afirmat la Bruxelles, unde reprezentați ai industriei auto europene încearcă să negocieze noi termeni pentru tranziția ecologică și energetică a automobilelor, că tranziția fortață la mașinile electrice este o „calamitate”. Costurile sunt enorme.

SHARE

Constructorul francez este unul dintre pionieri în producția mașinilor electrice de serie. Dar, Jean-Dominique Sénard, președintele de Renault, recunoaște acum, când întreaga industrie auto trece printr-o criză profundă mai ales din cauza costurilor electrificării, și afirmă clar că  tranziția fortață la mașinile electrice este o „calamitate” din punct de vedere financiar. 

Citește și: Un gigant auto își vinde una dintre cele mai mari divizii. Are fabrică în România cu 1.500 angajați

Șeful Renault: Tranziția fortață la mașinile electrice, o „calamitate”. Costurile sunt enorme

Tranziția ecologică și energetică forțată, în doar câțiva ani, până în 20235, decisă de mai marii europeni, este una extrem dificilă pentru industria auto. Aceasta necesită investiții uriașe din partea producătorilor, fără niciun randament pentru moment, din cauza vânzărilor scăzute și a lipsei de dorință și de bani a consumatorilor de a trece la mașinile pe baterii.

Iar, în același timp, companiile sunt amendate drastic dacă nu respectă normele de emisii medii pentru întreaga gamă de mașini oferită.

Așadar, tranziția electrică forțată este criticată deopotrivă de cetățeni și de reprezentanții producătorilor auto. Cel mai recent exemplu este Jean-Dominique Sénard, președintele Renault. Acesta califică drept o „calamitate” gestionarea de către Bruxelles a tranziției energetice a industriei auto, relatează auto-moto.com.

Citește și: Mașinile electrice, bani aruncați. Pierd 60% din preț în 5 ani. Dai 50.000€ pe Tesla, mai iei 20.000

Uniunea Europeană încetinește marșul forțat către vehiculele electrice

Reprezentanții Uniunii Europene par în sfârșit să se trezească la realitate. Prin urmare, temutele amenzi pentru depășirea emisiilor medii nu vor fi impuse în 2025. Decizia de a prelungi termenul a fost luată recent.

De asemenea, Uniunea Europeană a hotărât să lanseze un plan de salvare a industriei sale auto. Obiectivul este de a „consolida competitivitatea globală a industriei europene”. Acest lucru se realizează prin intermediul unui număr de puncte strategice. 

Planul UE se bazează pe mai mulți piloni. Inovarea, tranziția către o mobilitate nepoluantă, flexibilitatea standardelor privind CO2, reziliența lanțului de aprovizionare și protejarea industriei de concurența străină. Acestea sunt toate preocupări care au fost subliniate de reprezentanții industriei în ultimele luni.

Citește și: Constructorul chinez de mașini electrice BYD a preluat total Denza de la Mercedes și atacă Europa

Ca răspuns, de exemplu, UE va aloca 1,8 miliarde de euro pentru producția de baterii. Această sumă este destinată „creării unui lanț de aprovizionare sigur și competitiv pentru materiile prime pentru baterii, care va contribui la sprijinirea creșterii industriei europene a automobilelor”, conform unui comunicat de presă al Comisiei Europene.

De asemenea, Comisia „încearcă să găsească modalități de stimulare a cererii pentru vehiculele europene cu emisii zero”. Acest lucru se va realiza prin adoptarea unor bonusuri de achiziție la nivel european. Autoritățile vorbesc despre „măsuri concrete (...) care vor încuraja oamenii să treacă la vehicule cu emisii zero”.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te