Record: Un BMW modificat în România, cel mai rapid diesel bavarez din istorie. Are 1.020 de cai

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 16.10.2022 - 19:33
Un BMW modificat în România, cel mai rapid diesel bavarez din istorie. Are 1.020 de cai. / Foto: BMW
Un BMW modificat în România, cel mai rapid diesel bavarez din istorie. Are 1.020 de cai. / Foto: BMW

Un BMW Seria 1 modificat de Dragoş Stăcescu, de la CompleteCHIP Iaşi, a stabilit un record mondial absolut, devenind cel mai rapid diesel bavarez din istorie. A parcurs sfertul de milă (400 de metri) cu start de pe loc în 8,31 secunde.

SHARE

Ultima etapă a Campionatului Naţional de Drag, desfășurată pe 22-23 septembrie la Arad, a fost scena unui record mondial absolut. BMW-ul Seria 1 pregătit de Dragoş Stăcescu a devenit cel mai rapid BMW diesel din istorie, a terminat pe prima poziţie în clasamentul naţional pentru automobile diesel, dar şi al maşinilor româneşti, îmbunătăţind recordul naţional pentru automobile diesel, după ce a coborât pentru prima dată sub pragul de 9 secunde, deţinut tot de Dragoş.

Citește și: VIDEO O groapă imensă a apărut pe autostradă, înghițind oameni și mașini. Mamă și fată, dispărute

1020 de cai putere și accelerație 0-100 km/h în 1,87 secunde

BMW-ul modificat de Dragoş Stăcescu a parcurs cei 402 de metri (un sfert de milă) în 8,31 secunde, cu o viteză de ieşire de 270 km/h. Mașina a fost cronometrată cu 1,87 secunde pentru acceleraţia 0-100 km/h, a avut nevoie de încă 2,84 secunde pentru a atinge 200 km/h şi de încă 2,44 secunde pentru a trece de 250 km/h.

Remarcabil pentru această performanţă este că proiectul, alături de modificări specifice, foloseşte aproximativ 75% din componente de serie BMW.

Maşina cu care Dragoş Stăcescu a stabilit recordul mondial are la bază un banal BMW 118d (E81), care a primit un sistem de tracţiune integrală de la un BMW 330d xDrive (generaţia E90). Motorul, evident, nu mai este cel de pe 118d normal, ci  de BMW 335d (E90), de 3.0 litri. Iar cutia de viteze automată, cu 8+1 trepte, a fost „împrumutată” de la un BMW X6 din generaţia F16, produs din 2008 până în prezent cu diferite facelift-uri.

Citește și: VIDEO Proprietarul unui hotel nu mai plătește curentul. A dat 280.000 lei pe panouri fotovoltaice

Modificări specifice de drag: injecție de protoxid de azot, tubine mai mari, structură tubulară

BMW-ul cu care Dragoş Stăcescu a stabilit recordul mondial dezvoltă 1020 CP şi 1650 Nm și a primit, evident, o serie de îmbunătăţiri specifice unui automobil de drag, atât pe parte de şasiu, cu o structură tubulară, cât şi pe partea de sistem de propulsie (sistem de alimentare, turbine, electronică, injecție de protoxid de azot etc.).

Cu toate acestea, Dragoş Stăcescu a precizat că aproximativ 75% din componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie BMW originale (cardane, planetare, grupuri, cutie de transfer), care gestionează cu succes un plus de 400% la nivel de putere şi 300% la cuplu faţă de setările originale.

"Este incredibilă solicitarea la care au făcut faţă componente de serie, mă înclin în faţa inginerilor BMW", spune Dragoş.

Dragoş Stăcescu are o carieră lungă în competiţiile de drag, unde a denţinut recorduri absolute şi diesel, toate cu modele pregătite chiar de el şi echipa CompleteCHIP Iaşi. Modelul actual este o evoluţie a unui proiect iniţiat în 2018, care ulterior a fost trecut pe o bază de Seria 1, începând cu iarna lui 2019. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te