Motocicletele Ural sunt adevărate legende pe roți, pasionați și cluburi dedicate existând aproape în întreaga lume. Cele mai mari vânzări se înregistrează în Statele Unite, iar Ural e singurul producător de motociclete cu ataș în serie care omologare atât pentru SUA, cât și pentru UE.
De exemplu, în America, motocicleta Ural cu o singură roată motrică are un preț de bază de 16.999 $, iar cea cu ataș și două roți motrice („trage” și cea a atașului) pornește de la 18.999 $.
După ce președintele rus Vladimir Putin a ordonat invadarea sângeroasă a Ucrainei și sancțiunile occidentale la adresa Rusiei au început să curgă, însă, fabrica Ural de la Irbit a început să rămână fără piese, iar exporturile i-au căzut, riscând să piardă toate piețele.
Prin urmare, pentru ca Putin să nu le îngroape business-ul, proprietarii Ural au decis mutarea producției din Rusia, peste graniță, în Kazahstan, la Petrovavlovsk. Iar la sfârșitul lunii august 2022, Ural a început deja producția în Kazahstan.
„Din păcate, nu alegi ţara în care te naşti, iar Ural s-a născut în Rusia, asta e parte din ADN-ul nostru, şi nu avem cum fugi de asta, dar în asemenea vremuri nu avem altă opţiune decât să salvăm Ural în acest fel. Şi trebuie să o facem repede”, a declarat Ilya Hait, directorul general IMZ-Ural.
În contextul sancțiunilor impuse Rusiei, continuarea producției de motociclete Ural la Irbit este imposibilă. Globalizarea a „lovit” și această marcă. De exemplu, modelele actuale de motociclete Ural au alternator Denso, frâne Brembo, furcă Paioli și sistem de aprindere de la Ducati Energia.
Germania a dat Uniunii Sovietice motociclete BMW R71, după semnarea pactului Molotov–Ribbentrop. Oamenii lui Stalin le-au copiat și a apărut Ural M-72
La sfârșitul anilor 1930, Stalin a dat ordin Armatei Roșii să se pregătească pe toate planurile. Iar o atenție aparte a fost dată mobilității forțelor terestre. Cum după semnarea pactului Molotov–Ribbentrop, în 1939, Germania a dat Uniunii Sovietice câteva motociclete cu ataș BMW R71, rușii au cosnstatat că sunt mult mai performante decât ceea ce aveau ei, le-au desfăcut și le-au copiat.
În 1941, lui Stalin i-a fost prezentat prototipul de motocicletă cu ataș Dnepr M-72 pentru Armata Roșie. L-a aprobat și a început producția de serie lângă Moscova. La scurt timp, însă, în contextul celui de-al Doilea Război Mondial, sovieticii au observat că fabrica de motociclete de lângă Moscova s-ar afla în raza de acțiune a bombardierelor germane, și au decis mutarea acesteia în Munții Ural, la Irbit, la limita Siberiei, locație în care motocicletele cu ataș Ural au fost produse până în 2022.
Motocicletele Ural civile au început să fie exportate din Rusia prin 1953, iar de-a lungul anilor au devenit adevărate legende pe roți. În total, Ural a exportat peste 3,2 milioane de motociclete în întreaga lume până în prezent.