Primele detalii despre prima mașină electrică Ferrari: 1.000 de cai, 4 motoare, baterie de 122 kWh


Ferrari se pregătește să intre pe piața mașinilor electrice și a dezvăluit primele detalii ale platformei „Elettrica” ce va sta sub caroseria primului său model cu încărcare la priză: 1.000 de cai putere, dezvoltați de 4 motoare electrice, alimentate de o baterie de 122 kWh.
Prima mașină electrică Ferrari va fi lansată anul viitor, iar reputatul producător de supercar-uri a dezvăluit primele detalii ale platformei tehnice „Elettrica”.
Primele detalii despre prima mașină electrică Ferrari: 1.000 de cai, 4 motoare, baterie de 122 kWh
Supercar-ul Ferrari cu alimentare la priză va avea patru portiere și patru locuri și va fi animat de aproximativ 1.000 de cai putere, dezvoltați de patru motoare electrice, alimentate de o baterie cu o capacitate de 122 kWh (rămâne de văzut cum vor rezolva problema greutății totale a mașinii, de circa 2.300 kg, pentru a se mișca ca un Ferrari). Sistemul electric va fi pe 800V și bateria se va încărca cu până la 350 kW).
Platforma Ferrari Elettrica dispune de suspensii active, preluate de la modelul Ferrari F80, și promite senzații de tracțiune spate, puntea spate fiind animată de 843 de cai putere, iar cea față, de 286 de cai.
Constructorul anunță o accelerație 0-100 km/h în 2,5 secunde (cu 0,3 secunde mai încet decât supercar-ul F80) și o viteză maximă de 310 km/h.
Citește și: IAA Munchen: Constructorii auto europeni răspund cu mașini electrice mai accesibile chinezilor
Foto: Ferrari promite o autonomie de până la 530 km pentru primul său model electric.
Primul Ferrari electric este desenat în parteneriat cu agenția Lovefrom a designerului iPhone Jony Ive, dar nu au fost date prea multe detalii. Primele prototipuri surprinse în teste de car-paparazi au sugerat o arhitectură de GT tradițional cu patru uși, puțin înălțat, și o lungime de aproximativ cinci metri – similară, de exemplu, cu SUV-ul Ferrari Purosangue.
Citește și: „Pașaportul pentru baterie”, o gură de oxigen pentru mașinile electrice SH. Cum funcționează?
„Există o nouă tracțiune. Da, această tracțiune este electrică. Da, și alții au probleme. Dar trebuie să inovăm - și vrem să arătăm lumii că, dacă o stăpânim bine, putem oferi senzații unice la volan cu ajutorul motoarelor electrice”, a declarat Benedetto Vigna, CEO-ul Ferrari.
El a adăugat că Ferrari crede în „neutralitatea tehnologică”, ceea ce înseamnă că „este posibil să valorificăm orice tehnologie pentru a ne încânta clientul”. Aceasta înseamnă, de asemenea, că Ferrari va continua să ofere motoare cu ardere internă, vizând ca o cincime din vânzările sale să fie electrice în 2030.