Noul Peugeot 2008 face și el pasul electric: autonomie de 310 kilometri

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 22.06.2019 - 14:47

Constructorul francez a dezvăluit a doua generație a crossover-ului său urban. Cu un design captivant, ce aduce cu cel al fratelui mai mare 3008, noul Peugeot 2008 calcă pe urmele citadinei 208 și face pasul 100% electric, cu versiunea e-2008.

SHARE

Bazându-se pe istoria sa de 208 ani, Peugeot abordează cu calm și în mod concret era tranziției energetice. Noul Peugeot 2008 intră in centrul extrem de disputat al segmentului crossover-elor compacte, bazându-se pe un design puternic și emoționant, precum și pe tehnologie, inovație și flexibilitate în ceea ce privește alegerea sursei de energie - benzină, diesel sau 100% electric.

Parbrizul ridicat dă impresia unei capote orizontale și a unei caroserii puternice. Partea frontală se remarcă prin grila verticală ce poartă sigla mărcii (în culoarea caroseriei pe versiunile electrice) și lumini diurne cu LED, care se pierd sub proiectoare pentru ca acestea să pară mai joase. Profilul îndrăzneț atrage instant privirea prin diferitele linii triunghiulare. Iar partea din spate integrează blocurile optice unite printr-o bandă de culoare neagră și evacuarea dublă (la versiunile PureTech 130 și 155).Rezultatul este un stil nervos și incisiv, o veritabilă provocare tehnică în ceea ce privește asamblarea pieselor.

Urcarea în gamă și eleganța sunt subliniate de plafonul bi-ton negru Black Diamond, benzile de un negru strălucitor de la nivelul geamurilor și de montantul ”C” serigrafiat pe versiunile GT și GT Line. Pe lângă oferta obișnuită, sunt disponibile trei nuanțe exterioare noi care adaugă stilului un plus de tonicitate: Elixir Red, Vertigo Blue și Orange Fusion.

Versatilitate și confort

Lungimea de 4,3 metri și ampatamentul de 2,6 metri fac din noul 2008 un crossover compact versatil și confortabil. Spațiul pentru pasagerii spate a crescut considerabil față de prima generație, iar volumul portbagajului ajunge la 434 de litri.

Spațiile de depozitare, numeroase și inedite, permit depozitarea la bord a tuturor obiectelor cotidiene. Pe lângă buzunarele tradiționale din portiere și torpedo, sub cotiera centrală față se află un spațiu generos, iar un alt spațiu este disponibil în fața schimbătorului de viteze. Totodată, un spațiu de depozitare discret se află în partea inferioară a consolei centrale. Aici se află zona de încărcare prin inducție și capacul acesteia, care, în poziție deschisă, poate găzdui un smartphone. Pasagerii se pot bucura, de asemenea, de un habitaclu plin de lumină, grație plafonului panoramic opțional. 

La interior, culorile și materialele sunt detaliate cu meticulozitate. Panourile ușilor au o tampografie portocalie (echipare Active) sau albastră (echipare Allure). Aceasta din urmă se remarcă prin tapițeria modernă „Urbanoïd” în nuanță albastru deschis, în timp ce versiunile GT Line propun o ambianță mai șic, amplificată de inserțiile în nuanță ”Adamite”. Pentru un plus de rafinament, versiunile GT/e-2008 GT propun o combinație de piele Alcantara și textil. Versiunile electrice e-2008 au la interior elemente în nuanță albastru și verde.

Postul de condus este dominat de noul Peugeot i-Cockpit 3D, care propune o ergonomie impecabilă pentru trezirea simțurilor: volan compact, ecran tactil HD de mari dimensiuni și un inedit head-up display cu afișaj 3D. Informațiile sunt afișate în câmpul vizual al șoferului, fiind proiectate, în funcție de versiune, sub forma unei holograme. Ecranul tactil poate avea 10 inch, în funcție de versiune, și poate fi controlat prin comenzile tactile directe aflate în apropierea Toggle Switches sau prin noul sistem de comandă vocală.

Așa cum îi stă bine unei mașini de ultimă generație, modelul este echipat cu numeroase sisteme de asistență la condus, specifice segmentelor superioare. Printre acestea de numără: Drive Assist plus, Park Assist, frânare de urgență automată, avertizare la părăsirea benzii de circulație, alertă atenție șofer, comutare automată a luminilor de drum, recunoașterea indicatoarelor de viteză și recomandări, monitorizare activă a punctului mort, frână de mână electrică.

Iar melomanii pot opta pentru un sistem Hi-Fi Premium FOCAL. Cele 10 difuzoare ale sistemului audio asigură o acustică pură, de înaltă definiție și utilizează tehnologii rezervate în mod obișnuit instalațiilor de salon: 4 tweetere tip dom inversat din aluminiu, 4 woofere Polyglass de 165mm, 1 difuzor central Polyglass și un subwoofer cu tehnologie triplă bobină Power FlowerTM, la care se adaugă un amplificator în 12 canale și cu o putere de 515W.

100% electric, benzină sau motorină

Bazat pe platforma modulabilă de ultimă generație CMP (Common Modular Platform) a grupului PSA, noul Peugeot 2008 oferă libertatea de a alege tipul de motorizare în funcție de propriile nevoi și utilizări.

Versiunea 100% electrică, e-2008, are un motor care dezvoltă 136 CP și un cuplu de 260 Nm. Bateria are o capacitate de 50kWh și asigură o autonomie de până la 310 km, conform ciclului WLTP. Aceasta are o garanție de 8 ani sau 160 000 km pentru 70% din capacitatea de încărcare.

Sunt disponibile două moduri de recuperare a energiei la frânare: Drive (D- recuperare standard) și Brake (B- recuperarea permite deccelerarea direct din pedala acceleratorului). Bateriile se află în podea pentru a garanta un spațiu interior și un volum al portbagajului identice cu cele de pe versiunile termice.

Timpul de încărcare durează 16 ore de la o priză Green UPTM Legrand®, între 5h15 minute și 8 ore pentru o încărcare completă de la un WallBox (trei faze 11 kW cu încărcător opțional sau o singură fază 7.4 kW) sau 30 minute de la un terminal public cu o putere de 100 kW pentru o încărcare de 80%.

Încărcarea întârziată programabilă poate fi efectuată cu ajutorul ecranului de navigație sau prin intermediul smartphone-ului, grație aplicației MyPeugeot®. Aceasta din urmă permite inițierea încărcării în orice moment sau verificarea de la distanță a nivelului de încărcare.

Pe de altă parte, motorizările termice respectă ultimele standarde Euro 6 și dispun de sistemul Stop & Strat, precum și de un filtru de particule. Pentru un plus de plăcere și confort la condus, anumite motorizări pot fi asociate cu transmisia automată cu 8 trepte (EAT8) de ultimă generație.

Propulsoarele PureTech pe benzină, de 1,2 litri, în 3 cilindri respectă standardul Euro 6.2 și sunt oferite în variante de 100 CP (S&S BVM 6), 130CP (S&S BVM6 sau EAT8) sau 155 CP (S&S EAT8 -doar pe versiunile GT).

Motorizările BlueHDI diesel de 1.5 litri cu 4 cilindri sunt disponibile în variantă de 100 CP (S&S BVM6) sau 130CP (S&S EAT8).

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.