Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 26.03.2025 - 15:09
Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria - Foto: Xpeng
Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria - Foto: Xpeng
Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria - Foto: carnewschina.com
Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria - Foto: carnewschina.com

Constructorii auto chinezi au, se pare, o nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice. Profitând de criza din industria auto UE, provocată de costurile electrificării și concurența din China, două mărci mari chinezești negociază producția la Magna Steyr, în Austria.

SHARE

Fabrica Magna Steyr din Austria, de pe ale cărei porți au ieșit de-a lungul timpului modele precum Mercedes-Benz G-Class, BMW Seria 5, Jeep Grand Cherokee sau Aston Martin Rapide, ar putea produce mașini pentru chinezii de la Xpeng și GAC Motor.

Cei doi constructori auto chinezi negociază startul producției la Graz, pentru a fenta astfel taxele vamale suplimentare impuse de UE mașinilor electrice fabricate în China.

Citește și: Noi concedieri mascate în plecări voluntare, la una dintre cele mai cunoscute mărci auto

Nouă tactică de invazie a Europei cu mașini electrice chinezești: Producție la Magna Steyr, Austria

Magna Steyr, filială a companiei canadiene Magna International, ar fi aproape de a încheia un contract cu cei doi producători chinezi.

Astfel, prin fabricarea de mașini electrice pentru Xpeng și GAC Motor, uzina din Graz și-ar putea asigura un viitor liniștit după scăderea producției datorată încetării producției modelelor Jaguar I-Pace și Fisker Ocean.

Citește și: Criza din industria auto se adâncește. Audi dă 7.500 oameni afară. „Trebuie să facem compromisuri”

Sendanul electric Xpeng P7. Foto: Xpeng

Pe de altă parte, Magna Steyr a semnat deja un contract cu Ineos pentru a produce noi modele, dar producția nu va începe până în 2026. Prin urmare, acordul cu producătorii chinezi ar putea oferi o soluție pe termen scurt pentru menținerea activității în Graz.

Potrivit cotidianului austriac Kleine Zeitung, Magna Steyr ar putea încheia acordul până în iunie 2025 și ar putea lansa producția până la sfârșitul anului.

Citește și: BMW estimează la 1.000.000.000 € impactul războiului comercial SUA - China - UE în 2025

Într-o primă fază, uzina austriacă va asambla „CKD”-uri, componente prefabricate în China, rezultând un proces de producție hibrid. 

SUV-ul GAC Trumpchi S7. Foto: carnewschina.com

Ca idee, Volkswagen Group a investit 700 milioane de dolari în 2023 în Xpeng și tot în același an a cumpărat cu 744 milioane de dolari DiDi (divizia Xpeng care dezvolta tehnologii pentru condusul autonom), iar, până în prezent, a semnat mai multe acorduri cu producătorul chinez în vederea dezvoltării de mașini electrice pentru piața din China.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te