duminică 07 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Criza din industria auto se adâncește. Audi dă 7.500 oameni afară. „Trebuie să facem compromisuri”

Data publicării: 18.03.2025 • 09:18 Data actualizării: 18.03.2025 • 10:06
Criza din industria auto se adâncește. Audi dă 7.500 oameni afară. „Trebuie să facem compromisuri” - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Criza din industria auto se adâncește. Audi dă 7.500 oameni afară. „Trebuie să facem compromisuri” - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)

Criza din industria auto, generată în principal de costurile electrificării și de creșterea prețurilor de producție, se adâncește continuu. Și Audi a anunțat că dă 7.500 de oameni afară în Germania. „Trebuie să facem compromisuri”, a declarat șeful comitetului de întreprindere.

Volkswagen, Fiat, ZF, Valeo, Michelin, Continental... Și, acum, Audi. Aproape că nu există producător din industria auto europeană care să nu se clatine și să facă planuri pentru reducerea costurilor, în contextul crizei profunde cu care se confruntă acesată ramură vitală a economiei Europei.

Citește și: 4.000 de angajați, OUT. Porsche se pregătește de criză, după vânzări-record în 2024

Criza din industria auto se adâncește. Și Audi dă 7.500 de oameni afară

Audi va reduce până la 7.500 de locuri de muncă în Germania până în 2029, în domenii precum administrație și dezvoltare, a anunțat producătorul auto premium deținut de Volkswagen, cel mai recent jucător din industria auto germană care va reduce costurile.

Citește și: „Bombă”, la Audi. Sindicaliștii reclamă o „listă a ororilor”: reduceri, relocări și bugete tăiate

Măsurile planificate, convenite de către conducere și reprezentanții sindicatelor, ar trebui să permită constructorului auto să economisească 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pe an pe termen mediu, a declarat Audi, adăugând că va investi un total de 8 miliarde de euro în uzinele sale germane în următorii patru ani, informează Reuters.

Citește și: OFICIAL Cel mai mare producător de baterii pentru mașinile electrice din Europa, în faliment

48.000 de angajați ai Grupului Volkswagen afectați de criză

Reducerile de la Audi aduc concedierile planificate în prezent în cadrul Grupului Volkswagen la puțin sub 48.000: VW a lansat un program de reducere a costurilor care implică 35.000 de reduceri de locuri de muncă, Porsche intenționează să reducă 3.900 de locuri de muncă, iar unitatea de software Cariad își propune să taie aproximativ 1.600.

Citește și: Un gigant din industria auto începe concedieri în masă. Cum a făcut anunțul? Are 38.000 de angajați

Audi a eliminat deja aproximativ 9.500 de locuri de muncă în producție începând cu 2019, o mișcare despre care a spus la momentul respectiv că ar trebui să elibereze miliarde de euro pentru a-și finanța trecerea la vehiculele electrice și pentru a crește marjele la 9%-11%.

Dar marca Audi a avut o evoluție slabă în ultimii ani, marja sa operațională prăbușindu-se la 4,5% în primele nouă luni ale anului 2024, de exemplu, de la 7% în aceeași perioadă a anului precedent, din cauza vânzărilor slabe pe piețele sale cheie și a costurilor de încetare a producției la uzina sa din Bruxelles.

Ce planuri are Audi

Constructorul de automobile premium intenționează să producă un nou model electric entry-level la uzina sa din Ingolstadt și ia în considerare producerea unui alt model în cea de-a doua unitate germană, Neckarsulm, a declarat Audi, un semn liniștitor pentru reprezentanții forței de muncă germane, îngrijorați de faptul că producătorii de automobile aleg să producă vehicule electrice în țări mai ieftine.

Un acord de garantare a securității locurilor de muncă la unitățile sale germane a fost prelungit până la sfârșitul anului 2033, a declarat Audi.

„Negocierile au fost dure, dar întotdeauna concrete și orientate spre soluții... a trebuit să facem compromisuri pentru a permite flexibilitate financiară pentru investiții suplimentare”, a declarat Joerg Schlagbauer, șeful comitetului de întreprindere.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră