Mașinile electrificate, prea grele și complicate pentru performanță. WRC revine la benzină specială

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 04.03.2024 - 11:54
Mașinile electrificate, prea grele și complicate pentru performanță. WRC revine la benzină specială - Foto: Profimedia Images - Rol ilustrativ

Mașinile electrificate sunt prea grele și complicate pentru performanță. Campionatul Mondial de Raliuri - WRC revine la motoare pe benzină, la doar doi ani de la introducerea mașinilor plug-in hybrid Rally1. Dar, nu orice fel de benzină, ci benzină sustenabilă, sintetică.

SHARE

Ținând cont de evoluția trendurilor din piață, FIA a introdus în Campionatul Mondial de Raliuri - WRC mașinile plug-in hybrid Rally1 în 2022, dar a confirmat deja că sistemele electrice de propulsie vor fi scoase din 2025, pentru a face mașinile mai ușoare și mai puțin complicate.

Mașinile electrificate, prea grele și complicate pentru performanță. WRC revine doar la benzină

Decizia de a elimina sistemele hibride de pe mașinile de WRC a fost confirmată la reuniunea Consiliului Mondial al Sporturilor cu Motor al FIA, după ce recomandările făcute de grupul de lucru WRC au primit undă verde.

Acest lucru înseamnă că, începând cu sezonul 2025, mașinile de Rally1 vor funcționa exclusiv cu combustibili sustenabili, informează topgear.com. Adică cu e-fuel, benzină sintetică. 

Citește și: VIDEO O mașină electrică altfel: Se „încarcă” în sub 3 minute și oferă o autonomie de peste 660 km

Performanțele nu ar trebui să sufere prea mult, în ciuda pierderii motoarelor electrice de peste 100 CP, cu o greutate mai mică și o reducere a restrictorului de aer care să permită turbosuflantelor să respire mai ușor.

Mașinile Rally2 se vor schimba, de asemenea, anul viitor, cele care concurează în evenimentele WRC putând monta un restrictor mai mare, o evacuare mai mare, o cutie de viteze cu padele și o aripă spate pentru a reduce diferența față de mașinile Rally1 din față.

Nou regulament Rally1, din 2026

Apoi, începând cu sezonul 2026, vom asista la introducerea unui nou regulament Rally1, care va prevedea o celulă de siguranță comună folosită de toate echipele, indiferent de marca de mașină folosită.

Puterea va fi limitată la aproximativ 330 CP, iar motoarele și transmisiile vor proveni de la mașinile Rally2 pentru a menține costurile la un nivel scăzut.

Citește și: Apple, primul gigant IT care a pariat pe mașinile electrice, e și primul care pune stop dezvoltării

Fiecare mașină de WRC va avea un plafon de cost de 400.000 de euro și "constructorii WRC vor fi obligați să își pună mașinile la vânzare direct din parcul închis de la finish-ul unui eveniment WRC".

Se pregătește o clasă electrică în WRC

Toate acestea nu înseamnă, însă, că lumea raliurilor a renunțat de tot la energia electrică.

FIA spune că, "cu prima ocazie, o categorie electrică va fi introdusă în WRC". Federația dorește ca aceste viitoare vehicule electrice să atingă performanțe similare cu cele ale mașinilor de Rally1 care rulează cu combustibil sustenabil, astfel că am putea vedea în viitorul apropiat lupte electrice vs. benzină în WRC.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te