Apple, primul gigant IT care a pariat pe mașinile electrice, e și primul care pune stop dezvoltării

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 28.02.2024 - 09:46
Apple, primul gigant IT care a pariat pe mașinile electrice, e și primul care pune stop dezvoltării - Foto: YouTube/Supercar Blondie - Rol ilustrativ
Apple, primul gigant IT care a pariat pe mașinile electrice, e și primul care pune stop dezvoltării - Foto: YouTube/Supercar Blondie - Rol ilustrativ
Apple, primul gigant IT care a pariat pe mașinile electrice, e și primul care pune stop dezvoltării - Foto: Xiaomi
Apple, primul gigant IT care a pariat pe mașinile electrice, e și primul care pune stop dezvoltării - Foto: Xiaomi

Apple, primul gigant IT care a pariat pe mașinile electrice, e și primul care pune stop dezvoltării unui astfel de model din industrie. Interesant, anunțul vine la scurt timp după ce chinezii de la Xiaomi au lansat primul „smartphone cu 4 roți“, Xiaomi SU7.

SHARE

Apple spune stop după mai bine de 15 ani eforturilor de a construi o mașină electrică, abandonând astfel unul dintre cele mai ambițioase proiecte din istoria companiei.

Apple a făcut această dezvăluire la nivel intern, pe 27 februarie 2024, surprinzându-i pe cei aproape 2.000 de angajați care lucrează la proiect, au declarat surse care au cerut să nu fie identificate deoarece anunțul nu a fost făcut încă public.

Decizia a fost împărtășită de directorul operațional Jeff Williams și de Kevin Lynch, un vicepreședinte responsabil de acest efort, potrivit surselor,relatează autoblog.com.

Citește și: De la smartphone, la „smartphone cu 4 roți“

Cei doi directori le-au spus angajaților că proiectul va începe să se reducă și că mulți angajați din echipa auto, cunoscută sub numele de Grupul de proiecte speciale (SPG), vor fi transferați la divizia de inteligență artificială (AI), sub conducerea executivului John Giannandrea. Acești angajați se vor concentra pe proiectele de inteligență artificială generativă, o prioritate din ce în ce mai importantă pentru companie.

Gigantul Apple, cu sediul în Cupertino, California, a refuzat să comenteze, deocamdată, informațiile. 

Apple, primul gigant IT care a pariat pe mașinile electrice. Ideea Apple Car s-a născut în 2008, pe vremea genialului Steve Jobs

Primul „smartphone cu 4 roți“ ar fi trebuit să fie Apple. Ideea Apple Car s-a născut încă din 2008, pe vremea genialului Steve Jobs. Prin 2015, s-a spus că mașina Apple va concura Tesla Model S.

Apoi, Tim Cook a confirmat în 2017 că Apple lucrează la „sisteme autonome“. Iar, de-a lungul timpului, Apple a angajat un fost designer Porsche și a negociat cu cei de la Hyundai producția.

Citește și: Un fost inginer Apple a furat tehnologie de mașini autonome pentru China. Acum e CEO

S-a lucrat intens la așa numitul „Project Titan“ și s-au cheltuit miliarde de dolari, dar nu a apărut nimic concret.

Cele mai recente aspecte ale „Project Titan” discutate la nivel intern au fost amânarea lansării unei mașini până în 2028 și reducerea specificațiilor privind conducerea autonomă, de la nivelul 4 la nivelul 2+.

De asemenea, Apple și-a imaginat mașina cu un preț de aproximativ 100.000 de dolari. Dar, și așa, directorii s-au declarat îngrijorați de faptul că vehiculul nu va putea oferi marjele de profit de care Apple se bucură de obicei la produsele sale.

Citește și: VIDEO Cât costă CityZen, prima mașină electrică „românească” cu permis de la 16 ani. Vine din China

Xiaomi SU7, primul „smartphone cu 4 roți“

Xiaomi a luat fața tuturor producătorilor de smatphone-uri pe piața auto, anunțând că livrările mașinii electrice Xiaomi sunt programate să înceapă în februarie 2024.

Xiaomi SU7 are o lungime de 4,9 metri și o lățime de 1,9 metri. În comparație, Tesla Model 3 e ceva mai mică, având 4,72 metri lungime, de exemplu.

Liniile generale de design și suprafețele vitrate ale primului „smartphone cu 4 roți“ fac referire deschisă la Tesla Model 3, cu o ușoară notă de Porsche Taycan (în special, branhiile laterale, prizele de aer din spatele roților din față). Iar partea frontală amintește puțin de un McLaren, cu botul asemănător unui rechin și cu jocul grafic dintre faruri și prizele de aer.

Cea mai „slabă“ versiune Xiaomi SU7 va avea un motor capabil să livreze până la 300 de cai putere. Iar cea mai puternică versiune va dispune de tracțiune integrală și o putere de 673 de cai.

Potrivit primelor informații, Xiaomi SU7 de 300 CP va putea atinge o viteză maximă de 210 km/h și Xiaomi SU7 de 673 CP va putea rula cu până la 265 km/h.

Pentru a intra pe piața mașinilor electrice, Xiaomi a apelat la ajutorul mai multor parteneri, printre care unul în mod special. Acesta este constructorul auto chinez BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd), care se va ocupa în totalitate de fabricarea modelului Xiaomi SU7.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te