Din ce an șoferii nu ar mai avea voie să meargă cu mașini pe benzină și motorină în România?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 15.12.2023 - 14:01
Din ce an șoferii nu ar mai avea voie să meargă cu mașini pe benzină și motorină în România? - Foto: ec.europa.eu - Imagine cu rol ilustrativ

Scenariu din ce în ce mai sumbru, pentru autovehiculele cu motoare termice. Pentru a-și respecta angajamentele europene și a deveni neutră din punct de vedere climatic până în 2050, specialiștii recomandă ca mașinile pe benzină și motorină să fie interzise total.

SHARE

România și-a propus să devină neutră din punct de vedere climatic în 2050, ajungând la o reducere a emisiilor nete cu 99% în 2050, comparativ cu nivelul din 1990. Procesul de decarbonizare a început deja prin reducerea emisiilor în România cu 62% în 2019, față de nivelul din 1990.

Dar, cu toate acestea, specialiștii afirmă că sunt necesare eforturi suplimentare pentru atingerea neutralității climatice.

E necesară, mai întâi, atingerea obiectivului din 2030: 78% reducere a emisiilor nete față de nivelul din 1990.

Apoi, atingerea țintelor până în 2050 e posibilă doar prin punerea în aplicare a politicilor și măsurilor potrivite fiecărui sector. 

Citește și: Euro 7 s-a „înfundat”. CE cedează presiunilor țărilor, inclusiv România, și ale constructorilor

Din ce an șoferii nu ar mai avea voie să meargă cu mașini pe benzină și motorină în România?

Potrivit raportului „Implementarea Planului Național Integrat pentru Energie și Schimbări Climatice și elaborarea Strategiei pe termen lung a României”, finanțat de Uniunea Europeană și pregătit de PricewaterhouseCoopers Management Consultants („PwC”) cu sprijinul consistent al experților din cadrul Academiei de Științe și Arte din Macedonia, pentru „România Neutră” există un singur scenariu în ceea ce privește segmentul „Transporturi”. 

Pe scurt, până în 2050, cota de piață a mașinilor și a autovehiculelor cu motoare termice, pe benzină, GPL și motorină, ar trebui să fie zero sau, cu mici excepții, apropiată de zero.

Citește și: Comisia Europeană pune România „la zid”: Se cere reducerea emisiilor de poluanți și aplicarea legii

„Scenariul România Neutră (RO Neutră)

1. Gradul de ocupare și încărcare - 1,98 persoane per autoturism, 9,36 persoane per autovehicul transport pasageri și 3,2-7,3 tone per autovehicul transport marfă (de tip Heavy Goods Vehicle - HGV și Light Commercial Vehicle
LCVl)

2. Număr anual mediu de km – 6.500 km pentru autoturisme, 64.500 km pentru autovehicule transport pasageri și 8.900 km pentru autovehicule transport marfă

3. Cotă de piață autoturisme, după tipul de combustibil utilizat:
a. Benzină – 27% în 2030, 2% în 2050
b. Hibrid – 20% în 2030, 0% în 2050
c. Hibrid plug-in – 23% în 2030, 13% în 2050
d. Electrice – 8% în 2030, 65% în 2050
e. Motorină – 20% în 2030, 0% în 2050
f. Hidrogen – 1% în 2030, 20% în 2050
g. GPL – 1% în 2030, 0% în 2050

4. Cotă de piață autovehicule transport pasageri, după tipul de combustibil utilizat:
a. Hibrid – 30% în 2030, 0% în 2050
b. Electrice – 20% în 2030, 75% în 2050
c. Diesel – 48% în 2030, 0% în 2050
d. Hidrogen – 2% în 2030, 25% în 2050
e. Altele (benzină, GPL, GNC) – 2030, 0% în 2030, 0% în 2050

5. Cotă de piață autovehicule transport marfă, după tipul de combustibil utilizat:
a. Motorină – 55% în 2030, 0% în 2050
b. Benzină – 3% în 2030, 0% în 2050
c. Hibrid – 20% în 2030, 3% în 2050
d. Electrice – 13% în 2030, 62% în 2050
e. Hidrogen – 9% în 2030, 35% în 2050”, potrivit raportului „Implementarea Planului Național Integrat pentru Energie și Schimbări Climatice și elaborarea Strategiei pe termen lung a României”, finanțat de Uniunea Europeană și pregătit de PricewaterhouseCoopers Management Consultants.

 

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te