HVO vine de la „Hydrotreated Vegetable Oil" și este o motorină parafinică de sinteză, certificată drept durabilă. Se obține din uleiuri vegetale sau prin tratarea unor deșeuri din industria alimentară, precum grăsimi animale, ulei de prăjit ars sau alte uleiuri reziduale.
Motorina de sinteză HVO010 este compatibilă cu toate motoarele diesel și se găsește deja în peste o sută stații Q8 și Texaco din Belgia. Costă 2,86 euro un litru, dar producătorul asigură că reduce cu 90% emisiile de gaze cu efect de seră de-a lungul ciclului de viață al carburantului, în raport cu motorina clasică.
Citește și: Mihai Bendeac suferă de depresie și este dependent de somnifere
Prin urmare, utilizarea HVO010 ar putea duce la reevalurea interzicerii mașinilor diesel în zonele cu emisii reduse din marile orașe și a interzicerii comercializării de automobile diesel noi din 2035 în UE.
Prețul ar putea fi o problemă, fiind mult mai mare decât cel al motorinei B7 (cca. 1,7 euro/litri, în majoritatea țărilor UE), însă adoptarea sa la scară largă va duce la ieftinirea HVO010.
Biodieselul este deja prezent în carburanții B7 și B10, în proporție de 7% și, respectiv, 10%, și poate ajunge până la 100% în cazul B100. Dar acest tip de carburant nu poate fi folosit de toate vehiculele, adresându-se unor „flote captive”, cu motoare special reglate.
HVO010 poate fi, însă, utilizat de orice mașină diesel, fără nicio modificare.