Honda a ținut capetele de afiș ale celei de-a 67-a ediții a Salonului Auto de la Frankfurt (2017) cu Urban EV Concept și, primind un feedback extraordinar atât din partea specialiștilor, cât și a publicului, în doi ani, Honda e, mașinuța urbană 100% electrică al cărei design aduce aminte de prima generație Civic, din 1972, a coborât de pe planșetă direct în showroom-uri, pe o platformă special dezvoltată de constructorul nipon pentru mobilitatea cu zero emisii.
Singura inovație care încă nu a ajuns de la Urban EV Concept la modelul de stradă este majordomul virtual Honda Automated Network Assistant, proiectat să scaneze și să rețină deciziile anterioare ale șoferului, pentru a-i contura emoțiile și a-i putea face recomandări.
Honda e dispune, însă, de Honda Personal Assistant, un asistent virtual ce poate purta o conversație natural, folosind înțelegerea contextuală, și efectua diferite comenzi.
Deocamdată, opțiunea nu este disponibilă în România.
O apariție inconfundabilă și dotări premium
Cu designul său foarte simplu, dar, în același timp, spectaculos, și o personalitate prietenoasă, unică, Honda e atrage atenția din orice unghi.
Iar în habitaclu planșa de bord SF, cu nu mai puțin de cinci ecrane (două display-uri tactile de 12,3 inch pentru sistemul Honda Connect, instrumentar digital de 8,8 inch și două ecrane de 6 inch pe post de oglinzi laterale), este imposibil să lase pe cineva indiferent. A, nici oglindă retrovizoare centrală clasică nu are, e tot digitală.
În ceea ce privește dotările Honda e, japonezii nu au făcut niciun compromis. Versiunea de top Advance, singura disponibilă în România, oferă, printre altele, parbriz, volan îmbrăcat în piele și scaune încălzite, Parking Pilot – sistem de parcare/garare autonom, pilot automat adaptiv cu funcție „Low-Speed Following“ (adică mașina știe să se țină singură în traficul aglomerat după vehiculul din față), sistem de monitorizare a traficului lateral și „Digital Key“, un sistem ce permite utilizarea smartphone-ului pentru a descuia, încuia și chiar porni mașina (funcție indisponibilă în România).
Distribuție perfectă a maselor, 154 de cai și o autonomie urbană de până la 282 km
Honda e nu este o citadină electrică oarecare, ci una sportivă și de lifestyle. O putere de 154 de cai și un cuplu instant de 315 Nm livrate punții spate, împreună cu o distribuție perfectă a maselor, de 50:50, și un centru de greutate jos, oferă toate premisele unei deplasări dinamice și confortabile.
Bateria litiu-ion, bine ascunsă în podeauna mașinii și răcită cu lichid, are o capacitate de 35,5 kWh și oferă Honda e o autonomie de până la 210 kilometri în regim mixt și de până la 282 de kilometri în trafic stric urban.
Încărcarea bateriei până la 80% din capacitate durează circa 30 de minute la o stație rapidă de 50 kW, iar la o priză casnică efectuarea „plinului“ ia 16 ore.
Honda e este disponibilă doar în versiunea de top (Advance), de 154 CP, în România, cu un preț de bază de 39.980 de euro, TVA inclusă.
Prin programele Rabla și Rabla Plus 2021, prețul scade cu circa 10.700 de euro (45.000 lei Rabla Plus + 7.500 lei Rabla).
_______________________
Citește toate articolele din suplimentul RABLA
e:HEV, ofensiva electrificată Honda
TOP 5 cele mai accesibile automobile de pe piață
Idei de automobile plug-in hybrid cu bonus de până la aproape 6.000 € de la stat
Cum va arăta piaţa auto în 2021
Reducere de până la 10.700 €, pentru un autoturism electric
_______________________