Proprietarul unui Rivian R1T din Ohio a fost implicat într-o tamponare care a ajuns să coste aproximativ jumătate din prețul pick-up-ului 100% electric nou.
Chris Apfelstadt și-a postat povestea pe pagina Rivian Electric Vehicle Discussion de pe Facebook, unde a scris că, la începutul lunii februarie 2023, a fost lovit desptul de ușor în spate. S-au strâmbat bara și câteva armături de pe dedesubtul Rivian-ului R1T, dar airbagurile, de exemplu, nu s-au deschis.
Fiind convins că este doar o tamponare, Chris Apfelstadt spune a făcut schimb de informații despre asigurare cu șoferul care i-a lovit pick-up-ul electric și apoi a primit un cec de 1.500 € de la compania de asigurări acestuia pentru a-și repara camioneta.
Citește și: Mașinile electrice, de unică folosință. Bateria, 50% din preț: 7.000 € la Spring, 20.000€ la Tesla
Chris a contactat dealer-ul Rivian, care l-a îndrumat să meargă la unul dintre cele trei ateliere de caroserie certificate din Ohio. A ales un service numit K-Ceps care, potrivit acestuia, are experiență vastă în repararea mașinilor electrice.
Mecanicii au fost foarte minuțioși și meticuloși cu întregul proces de reparație, documentând fiecare pas cu fotografii, dar, dintr-un motiv nedezvăluit, au dezasamblat cea mai mare parte a părții din spate a pick-up-ului electric Rivian R1T. Inclusiv, au demontat luneta cabineri. Iar, la final, factura de reparații a fost de circa 40.000 € (peste 42.000 de dolari), relatează insideevs.com.
Proprietarul Rivianului avariat a continuat spunând că atelierul de caroserie a făcut "o treabă incredibilă" și că R1T-ul său "arată la fel de bine ca în ziua în care a fost expediat".
El și-a încheiat postarea spunând că va încerca să se lupte cu compania de asigurări a celuilalt șofer pentru a-și acoperi pierderile, adăugând că polița de asigurare ajunge la un maxim de 50.000 de dolari, ceea ce este foarte aproape de foaia finală de cheltuieli, având în vedere că a avut și o mașină închiriată în timpul reparației.
Citește și: „Revoluția” mașinilor electrice în România: Rețelele sunt vechi, instabile și lipsite de putere
Prețul reparației tamponării ușoare a Rivian-ului R1T i-a făcut pe următorii paginii de Facebook Rivian Electric Vehicle Discussion să-și pună întrebări și chiar să afirme că ar putea fi vorba despre umflarea facturii de către service.
"Este o fraudă de asigurare 100% din partea acestei unități de reparații autorizate. În mod clar, profită de faptul că aceasta este o platformă extrem de nouă pentru a justifica costurile exagerate.
Dacă nu cumva este nevoie de 300 de ore pentru a demonta patul și geamul din spate (fără niciun motiv, se pare) și pentru a reasambla, cum naiba poate fi aceasta o reparație de 42.000 de dolari? Am văzut [Lamborghini] Aventador având secțiuni întregi din carbon din spate reparate și revopsite pentru mai puțin de atât...", a comentat, de exemplu, un internaut.