SUV-ul de clasă „B” Ford Puma este fabricat exclusiv în fabrica Ford de la Craiova încă de la apariția modelului pe piață în 2019 și versiunea 100% electrică a noului model, care e disponibil pe piață din primăvara lui 2024, nu face excepție.
Primele Puma Gen-E asamblate în „Bănie” vor ajunge pe străzile din întreaga Europă în primăvara lui 2025.
„Puma este o poveste de succes, iubită pentru designul său sportiv și caracteristicile de conducere combinate cu caracterul practic unic și spațiul de stocare etalon din segment”, a declarat Jon Williams, director general Ford Blue și Model e Europa.
Citește și: VIDEO Povestea celei mai vândute mașini sport: „Pony car”, la 60 de ani și a 7-a generație. Tot V8!
„Puma Gen-E este cea mai avansată Puma din toate timpurile, cu cea mai plăcută experiență de condus de până acum, combinată cu un motor electric incredibil de eficient din punct de vedere energetic”, a adăugat Jon Williams.
Primul autoturism electric făcut în România, Ford Puma Gen-E, gata de producție. Cât costă
Ford a lansat pe 3 decembrie în Europa, inclusiv în România, Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai bine vândut model Ford de pe „Bătrânul continent”. Modelul vine un design evoluat, cu elemente aerodinamice specifice, mult dinamism la conducere și un interior plin de tehnologie avansată.
Puma Gen-E este animat de un motor electric de 168 de cai putere, alimenta de o baterie cu o capacitate netă de 43 kWh, și oferă o autonomie mixtă de până la 376 km (WLTP), cu ajutorul unei baterii cu o capacitate netă de 43 kWh. Conform datelor oficiale, autonomia urbană poate atinge valoarea de 523 km.
La o stație rapidă (DC), o încărcare 10-80% durează aproximativ 23 de minute, în timp ce accelerația 0-100 km/h este realizată în 8,0 secunde, aproape la fel de repede ca în cazul modelului sportiv Puma ST (7,4 secunde).
Citește și: VIDEO Ford Capri, „Mustang-ul de Europa”, înviat după 38 de ani în formă de SUV electric. Cât costă
Puma electric rămâne același crossover sofisticat de segment „B”, cu spațiu pentru cinci persoane și bagajele lor.
Spațiul inovator de depozitare MegaBox din portbagaj a devenit GigaBox, ceea ce se traduce prin până la 574 de litri de spațiu pentru bagaje, cu scaunele spate la locul lor – mai mult decât pot oferi unele SUV-uri din segmentele superioare. Un frunk (portbagaj față) de 43 de litri utilizează eficient spațiul eliberat de motorul pe benzină și este ideal, de exemplu, pentru depozitarea accesoriilor de încărcare, astfel încât acestea să poată fi ușor accesate chiar dacă portbagajul este plin.
Prețul de bază este de 33.900 euro, TVA inclusă. Dar, în România, producătorul oferă un ecobonus de 5.100 euro, iar dacă se adaugă și prima Rabla Plus, mașina poate pleca de la 23.900 euro, TVA inclusă.