Restaurarea mașinilor clasice și schimbarea ADN-ului acestora prin conversie 100% electrică începe să devină un fenomen. Inclusiv în România există ateliere care încearcă să intre pe această piață și chiar inovează.
AXD Tuning, un atelier specializat în mașini electrice din Pitești, a transformat reputat off-roader Land Rover Defender Td4, diesel, versiune pick-up cu cabină dublă, într-un vehicul de teren 100% prietenos cu mediul.
Citește și: FOTO Soluție magică: Cum pot deveni automobilele clasice la fel de „verzi” ca mașinile electrice noi
Motorul clasic, pe motorină (2.2 litri, 122 cai putere și un cuplu de 360 Nm), a fost înlocuit cu unul electric, luat de pe Nissan Leaf, iar cutia de viteze mecanică, manuală, precum și întregul sistem de tracțiune integrală au fost păstrate, pentru a fi păstrate neștirbite peformanțele în teren accidentat ale off-roader-ului.
Puterea motorului electric a fost plafonată, însă, la 100 de cai putere, cuplul motor mare și instantaneu al propulsorului electric fiind considerat suficient de ingineri.
Land Rover-ul Defender electric făcut la Pitești este alimentat de un sistem de baterii cu o capacitate de 100 kWh. Pentru a echilibra mașina, o parte din baterii sunt sub fosta capotă a motorului diesel, iar celalaltă, sub platforma benei. Celulele bateriilor au fost „împrumutate” de la Tesla.
Potrivit, AXD Tuning, Defender-ul electric oferă o autonomie de până la 420 de kilometri.
Citește și: VIDEO Test de autonomie cu 9 mașini electrice: Pe autostradă, la 135 km/h, doar 3 merg peste 300 km
Defender-ul electricfăcut în România merge și gratis
Specialiștii atelierului piteștean nu numai că au reușit să convertească cu succes Defender-ul, de la diesel la electric, dar au și inovat, iar mașina poate merge și gratis, fără a avea nevoie să fie încărcată la priză.
AXD Tuning a dezvoltat un generator electric 100% eco mobil. Practic, au montat un sistem de panouri fotovoltaice într-o remorcă. Sistemul are o putere de 5,5 kWh și dispune de o baterie proprie de 60 kW, priză pentru încărcarea mașinilor electrice „Type 2” și prize de 220V.
Evident, generatorul electric solar mobil nu poate fi utilizat în mers, dar, pe loc, poate încărca în câteva ore mașina pentru o nouă aventură în vârf de munte, de exemplu.