Dacia Spring nu este altceva decât versiunea adusă la standarde europene a modelului Renault City K-ZE, lansat în premieră la Salonul Auto de la Shanghai 2019 și destinat exclusiv pieței din China. În cadrul conferinței de prezentare on-line a conceptului, deși nu au fost comunicate prea multe detalii tehnice, constructorul a menționat că Dacia Spring este primul model de segment ”mini” al gamei Dacia, cu patru locuri încăpătoare, cinci uși și o lungime de 3,74 metri, adică este cu 37 de centimetri mai scurt decât Dacia Sandero.
- Zi istorică! Dacia face primul pas 100% electric cu Dacia Spring: autonomie până la 200 de kilometri
Renault City K-ZE are 3,74 metri lungime, 1,58 metri lățime, 1,48 metri înălțime și o gardă la sol de 151 de milimetri. Mașina cântărește 921 de kilograme și oferă un portbagaj de 300 de litri.
În ceea ce privește performanțele, Dacia a anunțat doar că versiunea de serie Dacia Spring vizează o autonomie 100% electrică de 200 de kilometri (WLTP), ceea ce în traficul real este echivalent cu circa 160 de kilometri. Niciun cuvânt despre puterea motorului sau capacitatea bateriei.
Dar, ca idee, Renault City K-ZE dispune de un motor electric de 45 de cai putere, cu un cuplu de 125 Nm. Energia vine de la o baterie litiu-ion cu o capacitate de 26,8 kWh, care se poate încărca în circa 30 de minute până la 80% din capacitate la o stație rapidă, iar autonomia este de până 271 de kilometri (NEDC).
Dacia nu a spus încă nimic nici în ceea ce privește prețul primului său model 100% electric, dar oficialii au ținut să sublinieze că va fi ”cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață". În momentul de față, cel mai ieftin model electric este Skoda Citigo-e, cu un preț de bază de 19.990 euro, TVA inclusă.