FOTO CNAIR transformă DN1 în bulevard, în loc să construiască pasarele sau pasaje pentru pietoni

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 09.11.2023 - 13:34
CNAIR transformă DN1 în bulevard, în loc să construiască pasarele sau pasaje pentru pietoni - Foto: Facebook/CNAIR
CNAIR transformă DN1 în bulevard, în loc să construiască pasarele sau pasaje pentru pietoni - Foto: Facebook/CNAIR

CNAIR transformă DN1 în bulevard. În loc să construiască pasarele sau pasaje pentru pietoni, pentru a fluidiza traficul și a reduce riscul de accident, drumarii fac „covoare roșii antiderapante” și trasează zebre pe cel mai periculos drum din România.

SHARE

Drumul național care face legătura București - Brașov - Oradea, DN1, este cel mai periculos din România. Pe acesta au loc cele mai multe accidente rutiere grave, potrivit Inspectoratului General al Poliției Române. Iar, nu este un secret pentru nimeni, pe tronsonul București - Brașov al DN1 traficul este un adevărat coșmar, indiferent de zi sau oră. 

Mai mult, datele furnizate Newsweek de IGPR arată că principalele 5 cauze generatoare de accidente rutiere grave sunt:

- Indisciplina pietonilor (19,4%);

- Viteza excesivă (17,40%);

- Abateri bicicliști (10,3%);

- Neacordarea priorității de trecere pietonilotr (8,9%);

- Neacordarea priorității de trecere vehiculelor (7,9%).

Iar IGPR a comunicat Newsweek că „Poliția Rutieră, în urma analizării situației accidentelor rutiere grave produse și stabilirea zonelor cu risc rutier ridicat, solicită administratorului drumului public identificarea unor soluții tehnice, în vederea creșterii gradului de siguranță și fluență a traficului rutier”. 

Citește și: Accident grav pe DN1 cu 40 de persoane implicate după ce 17 autovehicule s-au ciocnit la Baloteşti

CNAIR transformă DN1 în bulevard, în loc să construiască pasarele sau pasaje pentru pietoni

„Soluția” găsită de CNAIR, administratorul DN1, pentru „creșterea gradului de siguranță și fluență a traficului rutier”? 

Drumarii „repictează” trecerile de pietoni și „execută covoare roșii antiderapante” înaintea acestora, ca pe bulevardele unui oraș, pentru a-i ajuta, teoretic, pe șoferi să frâneze mai eficient.

Citește și: Visata autostradă Ploiești - Brașov e gata, pe hârtie: 112,7 km, 13 tuneluri. Vom circula în 2035?

Nu contează că, și la viteza legală de 70 km/h de pe DN1, frânarea în trafic intens este periculoasă și generează și cozi. 

În alte țări, șoselele cu 4 benzi nu sunt brăzdate de treceri de pietoni. Se construiesc pasarele și pasaje speciale pentru ca pietonii și bicicliștii să poată traversa în siguranță, iar traficul să fie cât mai cursiv.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te