Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 21,97 %
Marcel Ciolacu 21,48 %
88,14 %
Elena Lasconi 16,14 %
George Simion 14,62 %
Click aici pentru rezultate complete

Festivalul Vitezei de la Goodwood. Inovațiile trecutului, prezentului și viitorului

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 07.08.2022 - 14:49
Hispano Suiza
Hispano Suiza
BMW M3 Touring, prima alternativă la Audi RS4 Avant 
pentru tăticii pasionați de condus
BMW M3 Touring, prima alternativă la Audi RS4 Avant 
pentru tăticii pasionați de condus
Polestar 5
Polestar 5
Parada modelelor Bentley turbo
Parada modelelor Bentley turbo
Fostul campion de F1 Nigel Mensell a probat un monopost Ferrari clasic
Fostul campion de F1 Nigel Mensell a probat un monopost Ferrari clasic
Cursa mașinilor clasice de la Goodwood este în fiecare an deliciul publicului
Cursa mașinilor clasice de la Goodwood este în fiecare an deliciul publicului
Eletre, primul SUV electric Lotus
Eletre, primul SUV electric Lotus
Maserati MC20 Cielo
Maserati MC20 Cielo
McMurtry Spéirling are un raport greutate per cal putere de aproape 1:1
McMurtry Spéirling are un raport greutate per cal putere de aproape 1:1
Nigel Mansell a pilotat la FoS 2022 un monopost Lotus 91
Nigel Mansell a pilotat la FoS 2022 un monopost Lotus 91

Ediția 2022 a Festivalului Vitezei de la Goodwood (FoS), cel mai eclectic eveniment auto și de lifestyle din lume, a pus din nou în lumină inovațiile trecutului, prezentului și viitorului, în perioada 23-26 iunie.

SHARE

McMurtry Spéirling, un supercar electric, a stabilit noul record al circuitului de viteză în coastă, fiind cu aproape 2 secunde mai rapid decât monopostul de F1 McLaren MP4-13 pilotat de Nick Heidfeld în 1998.

În ultimii 28 de ani, notorietatea „FoS“ a crescut exponențial. Astăzi este unul dintre cele mai cunoscute și reputate evenimente din lumea automobilului, precum și unul de lifestyle, după ce, în 1993, al 11-lea Duce de Richmond, Charles Henry Gordon-Lennox, a decis să readucă la Goodwood fascinația mașinilor de curse.

La Goodwood House au avut loc curse de viteză în coastă încă din 1936, iar pe Circuitul Goodwood, amenajat pe un fost aeroport din cel de-al Doilea Război Mondial al Royal Air Force, prima cursă s-a desfășurat în 1948.

Dar Ducele de Richmond nu a reușit să facă evenimentul pe Circuitul Goodwood, așa că l-a organizat în propria „curte“. Și așa a rămas până astăzi.

Ediția 2022 a Festivalului Vitezei de la Goodwood, desfășurată sub motto-ul „The Innovators – Masterminds of Motorsport“, a fost și mai specială decât de obicei.

McMurtry Spéirling a stabilit noul record electric al circuitului cu o lungime de 1,86 kilometri, iar conceptul de dubă electrică Ford Pro SuperVan, cu 2.000 de cai putere sub capotă, a arătat că poate ajunge la 100 km/h în sub 2 secunde, în timp ce curtea lui Charles Henry Gordon-Lennox a gemut de premiere, fie ele cu pistoane sau cu încărcare la priză, precum și de legende pe patru roți, care au făcut deliciul publicului.

BMW M3 Touring, prima alternativă la Audi RS4 Avant pentru tăticii pasionați de condus

Nu în ultimul rând, legendara divizie BMW a aniversat 50 de ani la FoS, dezvăluind primul BMW M3 Touring, break, pentru tătici pasionați de condus și cu nevoie de spațiu pentru bagaje. 

În cadrul FoS 2022 s-a desfășurat și o licitație Bonhams în cadrul căreia au fost vândute mașini clasice spectaculoase, precum Aston Martin DBS Superleggera al lui James Bond, un Jaguar 3.5 Litre Roadster, un Ferrari Dino GTS și un monopost de F1 Force India.

Polestar 5

În încheierea evenimentului, Ducele de Richmond a mers cu o motocicletă care funcționează cu un nou tip de benzină sintetică, dezvoltat de Paddy Lowe, un fost director tehnic din F1.

Recordul cu ventilator aerodinamic și dansul „bunicuțelor“

Ca în fiecare an, în tradiționala cursă de viteză în coastă de la FoS au luat startul sute de legende din toate categoriile.

Evident, deliciul publicului au fost „bunicuțele“ pe patru roți, cu pocniturile excentrice ale motoarelor cu combustie timpurii, și mașinile care au făcut istorie în motorsport. Pedro Piquet, fiul lui Nelson Piquet - triplu campion mondial de F1 -, a condus, de pildă, prima maşină turbo campioană mondială de F1 din lume, Brabham BMW BT52 din 1983, Steve Soper, câștigătorul cursei de 24h de la Nurburgring din 1987 și al cursei de 24h de la Spa din 1995, a pilotat un BMW V12 LMR, Bruno Spengler, câștigătorul Campionatului german de Turisme în 2012 (DTM), a mers cu un BMW Z4 GTR, campionul de Formula 1 Nigel Mansell a rulat într-un monopost de F1 Ferrari 639 V12 și Damon Hill a emoționat cu mașina de curse victorioasă a tatălui său, Graham Hill, din 1962, BRM. 

Hispano Suiza

McMurtry Spéirling, însă, a făcut un arc electric peste timp la FoS. Supercar-ul 100% electric cu ventilator aerodinamic în spate, ca la monopostul de F1 Brabham BT46B, a stabilit noul record de viteză la FoS.

Cu un raport greutate per cal putere mai bun decât al legendarului Brabham (monopostul Brabham BT46B avea un motor V12 aspirat de 659 cai putere și o greutate de 987 kilograme, în timp ce McMurtry Spéirling are circa 1.000 de cai și cântărește puțin sub o tonă), și un ventilator care îi conferă o apăsare aerodinamică suplimentară de 2.000 de kilograme încă de la start, McMurtry a obținut un timp de 39,08 secunde, cu fostul pilot de F1 Max Chilton la volan.

Parada modelelor Bentley turbo

Recordul anterior (39,9 secunde) a fost stabilit în 2019 de Volkswagen ID R, o mașină tot 100% electrică, după ce 20 de ani a fost deținut de mașina de F1 McLaren MP4-13 F1 condusă de Nick Heidfeld în 1998 – 41,6 secunde. 

Supercar-ul McMurtry Spéirling („spéirling“ înseamnă în irlandeză furtună cu tunete și fulgere) are doar 3,2 metri lungime, un ampatament de doi metri, o caroserie din fibră de carbon și două motoare electrice, pe puntea spate, cu o putere totală de circa 1.000 de cai putere.

Fostul campion de F1 Nigel Mensell a probat un monopost Ferrari clasic

Puterea exactă nu a fost comunicată. Mașina sprintează de la 0 la 100 km/h în 1,5 secunde și ajunge la 300 km/h în nouă secunde. Pentru cursa de la Goodwood, din rațiuni de siguranță, viteza maximă a McMurtry Spéirling a fost plafonată la 250 km/h. 

Primul BMW M3 Touring și alte noutăți de la FoS 2022

De mulți ani, Festivalul Vitezei de la Goodwood este folosit drept rampă de lansare pentru noi modele și, mai ales, pentru cele mai speciale.

Anul acesta, fără doar și poate, principala vedetă a fost primul BMW M3 Touring din istorie. 

Cursa mașinilor clasice de la Goodwood este în fiecare an deliciul publicului

BMW M GmbH a profitat și de Festivalul Vitezei de la Goodwood 2022, la doar câteva săptămâni după închiderea porților Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022, pentru a sărbători 50 de ani de existență.

Dacă pe marginea Lacului Como a fost prezentată ediția limitată BMW M4 CSL, în curtea lui Charles Henry Gordon-Lennox bavarezii au ales să scrie istorie cu primul M3 Touring. 

Eletre, primul SUV electric Lotus

BMW M3 Touring îndeplineşte într-un stil unic promisiunea M de dinamică, agilitate şi precizie, toate combinate cu caracterul practic nelimitat de zi cu zi şi capacitatea de a parcurge distanţe lungi.

Suprafeţele cu design curat şi formele atletice semnalează potenţialul de performanţă remarcabil al M3-ului Touring, la fel ca indiciile de design specifice M, care urmăresc atent cerinţele funcţionale ale direcţionării aerului de răcire şi ale echilibrului aerodinamic.

Maserati MC20 Cielo

Principalele elemente specifice sunt grila BMW dispusă vertical, fără cadru, prizele de aer laterale mari, pasajele puternic sculptate ale roţilor şi pragurile laterale proeminente care, împreună cu piesele de ataşare pentru spoilerul faţă şi difuzorul spate, formează o bandă neagră lucioasă de jur-împrejurul maşinii.

Alte caracteristici distinctive sunt branhiile M din aripile faţă şi ţevile de evacuare integrate în difuzorul spate, de-o parte şi de alta a centrului. 

McMurtry Spéirling are un raport greutate per cal putere de aproape 1:1

Indiferent de culoarea exterioară aleasă pentru BMW M3 Touring, plafonul acestuia este finisat standard în negru lucios.

Şinele standard pentru plafon şi aripioara Guerney de direcţionare a aerului specifică modelului de pe spoilerul de plafon sunt vopsite în aceeaşi nuanţă. Sub capotă,
M3 Touring ascunde un 3.0 litri M TwinPower Turbo care dezvoltă 510 cai putere și un cuplu de 650 Nm. 

Motorul este legat la o cutie de viteze M Steptronic, cu opt trepte și Drivelogic, și la un sistem de tracțiune integrală M xDrive, cu diferențial spate autoblocant (are și mod 4x2, când toată puterea este aruncată către roțile spate).

Break-ul accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,6 secunde și ajunge la 200 km/h în 12,9 secunde. Viteza maximă este de 280 km/h. 

Nigel Mansell a pilotat la FoS 2022 un monopost Lotus 91

Pe lângă break-ul de înaltă performanță BMW M3 Touring, pasionații au mai putut admira la FoS 2022, de exemplu, Porsche 718 Cayman GT4 e-Performance și 911 Sport Classic,
Pagani Huayra Codalunga, Range Rover Sport și Defender 130, McLaren Artura, Rolls-Royce Wraith „Black Badge“, Maserati Grecale și MC20 Cielo, Mercedes-AMG One, Lotus Eletre, Polestar 2 și Genesis GV70. 

Nu în ultimul rând, pe „podiumul“ de la FoS 2022 au defilat noul Aston Martin V12 Vantage (vor fi făcute 333 de unități și toate au fost deja acontate), Ferrari Daytona SP3, hypercar-ul electric Hispano Suiza Carmen (19 unități, 1,3 milioane de lire sterline bucata) și noul Renault 5 electric (lansare în 2024).

Bentley a aniversat 40 de ani de motoare turbo

Reputatul constructor britanic de mașini de lux Bentley s-a folosit de FoS 2022 pentru a aniversa cum se cuvine 40 de ani de motoare turbo.

A început prin expunerea lui Bentley Turbo R din 1991 (au fost realizate doar 4.111 exemplare) și a continuat cu Bentley Continental GT din 2003, primul Bentley cu motor cu arhitectură W12 și cu Bentley Continental GT V8 din 2012 (primul Bentley cu motor Audi în opt pistoane).

Alături de modelele clasice, Bentley și-a aliniat la FoS 2022 întreaga gamă și a anunțat că divizia Mulliner va produce încă șase exemplare Speed Six în cadrul programului „Continuation Series“.

Între 1928 și 1930, Bentley a produs 182 de unități ale legendarului Speed Six, iar, dacă cumva vă bătea vreun gând, noile exemplare au fost toate vândute cu 1,5 milioane de lire sterline bucata. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te