Directorii gigantului alimentar italian Ferrero au călătorit în SUA, la sfârșitul lunii iunie, vizitând fabricile de cereale aflate în centrul uneia dintre cele mai neobișnuite controverse de sănătate publică din ultimii ani.
Cel mai înalt oficial în domeniul Sănătății al președintelui Trump, Robert F. Kennedy Jr., a declarat că coloranții artificiali din biscuiții Froot Loops, de la W.K. Kellogg, prezenți în raioanele de cereale din magazinele alimentare din 1963, otrăvesc copiii Americii.
Ferrero se oferise să cumpere afacerea cu cereale, veche de 119 ani, care se afla în dificultate. Însă achiziționarea Kellogg însemna intrarea într-o încurcătură politică.
Ingredientul costisitor pe care tocmai îl procesează marile companii se numeşte MAHA
Kennedy promisese că va lua măsuri drastice împotriva alimentelor procesate și critica marile companii alimentare pentru utilizarea coloranților și a altor aditivi.
După ce a evaluat problemele financiare și politice ale Kellogg, Ferrero și-a redus oferta cu aproximativ 75 de milioane de dolari, conform unui raport recent privind valorile mobiliare, acceptând să cumpere compania, într-o tranzacție pe care a evaluat-o la aproximativ 3,1 miliarde de dolari.
Agenda Administrației Trump „Să facem America să devină din nou sănătoasă” a zdruncinat marile companii alimentare, care deja se confruntă cu schimbarea preferințelor consumatorilor, conform The Wall Street Journal.
Citeşte şi: Trump lansează raportul MAHA: alimente, stres, ecrane și vaccinuri – factori ai bolilor cronice
Statele din întreaga țară au preluat cauza MAHA, adoptând legi care restricționează vânzarea anumitor alimente și, în unele cazuri, investigând afirmațiile companiilor alimentare despre beneficiile pentru sănătate.
Directorii marilor producători de alimente procesate încearcă să determine cât din ceea ce își doresc Kennedy și MAHA se va întâmpla de fapt și cum le-ar putea afecta acest lucru profitul.
Provocarea lor este să echilibreze efortul lui Kennedy, pentru ceea ce consideră a fi alimente mai sănătoase, cu nevoia lor de a crea produse pe care consumatorii le vor cumpăra.
Citeşte şi: Robert F. Kennedy Jr., negaţionist notoriu, a fost nominalizat de Donald Trump ministru al Sănătăţii
Unele companii au format echipe speciale pentru a gestiona MAHA, întocmind liste și hărți termice, pentru a urmări ingredientele care sunt supuse analizei și evaluând pe care ar putea fi nevoite să le elimine sau să le eticheteze.
Directorii au comparat interacțiunea cu MAHA cu lupta împotriva miticei Hidre: dacă tai un cap, sigur că vor apărea încă două.
„În fiecare zi mă trezesc și mi se propune ceva nou”, a declarat Darren O'Brien, directorul pentru afaceri corporative și guvernamentale al companiei Mondelez, producătorul de băuturi Oreo, care folosește ingrediente criticate de Kennedy, inclusiv coloranți artificiali, emulgatori și uleiuri din semințe.
Citeşte şi: Trump schimbă rețeta Coca-Cola. Siropul de porumb, înlocuit cu zahăr: „Le mulțumesc pentru decizie”
Începând cu iunie, o serie de companii, inclusiv Kraft Heinz, General Mills și Nestlé, s-au angajat să elimine coloranții artificiali din produsele lor din SUA.
Producătorul de dulciuri Mars a declarat recent că va oferi anul viitor o parte din M&M's, Skittles și alte dulciuri fără coloranți.
Consumer Brands Association, un important grup comercial din industrie, a încurajat producătorii de alimente și băuturi să elimine coloranții, până la sfârșitul anului 2027.
Ingredientul costisitor pe care tocmai îl procesează marile companii se numeşte MAHA - Foto: Profimedia Images
Producătorii unor mărci tradiționale, precum Lunchables, Twinkies și Trix se confruntau cu dificultăți cu mult înainte ca Kennedy să ajungă la Washington, pentru a conduce Departamentul de Sănătate și Servicii Umane.
Vânzările au scăzut pentru multe companii mari de alimente, care și-au majorat brusc prețurile, în ultimii ani.
Costurile în creștere, utilizarea tot mai frecventă a medicamentelor pentru slăbit, controlul sporit asupra alimentelor ultraprocesate și cererea tot mai mare a consumatorilor pentru alimente mai proaspete și mai sănătoase agravează provocările.