Eșec major al Duster: Zero stele la testele de coliziune făcute în America Latină

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 01.09.2021 - 18:51

Duster, SUV-ul grupului Dacia-Renault, a avut un rezultat dezamăgitor la testele de coleziune efectuate în America de Sud: nu a obținut nici o stea după standardul Latin NCAP, ceea ce înseamnă că nu oferă siguranță pentru șofer, pasageri și pietoni.

SHARE

Duster este vâdut în America de Sud sub sigla Renault, fiind produs în Brazilia. Pe 27 august, Latin NCAP, programul de evaluare a mașinilor noi pentru America Latină și Caraibe, a anunțat ultimele rezultate la testele pentru cea de a treia generație a SUV-ului care este cel mai popular în România.

Latin NCAP consideră rezultatele dezamăgitoare și solicită îmbunătățiri urgente, potrivit site-ului oficial.

Renault Duster, produs în America Latină și România, cu airbaguri duble și control electronic al stabilității (ESC) ca standard, a obținut zero stele în cadrul celui mai recent protocol al Latin NCAP.

Popularul SUV a obținut doar 29,47% în ceea ce privește protecția pasagerilor adulți, 22,93% pentru pasagerii copii, 50,79% pentru protecția pietonilor și pentru utilizatorii de drumuri vulnerabili și 34,88% la asistență de siguranță.

„Noul Duster pentru America Latină nu oferă ca dotare standard airbag-uri laterale pentru protecția corpului și capului, precum modelul vândut în Europa sub marca Dacia.

La impactul frontal, modelul a arătat instabilitatea structurii și scurgeri de combustibil. Testul de impact lateral a arătat o intruziune ridicată a stâlpului B și o ușă deschisă în timpul coliziunii. Deschiderea ușii în testul de impact lateral Latin NCAP Latin, înseamnă că mașina ar fi eșuat la testul UN95.

Scurgerea combustibilului înregistrată în testul de impact frontal necesită acțiuni suplimentare de la Renault, nu doar pentru a rezolva-o în producție, ci de a chema la service toate unitățile vândute deja care pot avea această problemă la rezervorul de combustibil în cazul unui accident.

În aceeași linie, deschiderea ușii în impactul lateral necesită acțiunea imediată a Renault, deoarece prezintă un risc serios de aruncare a pasagerilor în cazul impacturilor laterale”, menționează site-ul oficial Latin NCAP.

„Este dezamăgitor și supără atât de slabele performanțe în ceea ce privește siguranță oferite de Renault consumatorilor din America Latină. Latin NCAP solicită și încurajează Renault să îmbunătățească dramatic siguranța standardelor acestor modele foarte curând.

Consumatorii din America Latină sunt obligați să plătească mai mult decât prețul de bază pentru a ajunge la aceleași specificații de siguranță pe care le oferă Renault / Dacia ca standard pe piețe precum Europa și, în unele cazuri, nici măcar unele opțiuni nici nu sunt disponibile în America Latină și Caraibe”, a menționat Alejandro Furas, secretar general al Latin NCAP.

 

Duster a obținut 3 stele la EuroNCAP

Modelul vândut în Europa s-a comportat mai bine la testele de siguranță europene. Noua Dacia Duster a primit 3 stele la acest capitol la Euro NCAP, din 5 posibile.

71% protecție oferită pasagerilor: la impactul frontal, compartimentul destinat pasagerilor rămâne intact, dar pasagerii din față pot suferi răni la nivelul capului. În schimb, pasagerii din spate sunt mai în siguranță. Pentru șofer există riscul de a fi rănit la nivelul picioarelor dar asta depinde și de poziția la volan. În cazul unui impact lateral, Dacia a primit punctajul maxim.

66% protecție oferită copiilor: în cazul unui impact frontal, s-a constat o protecție slabă la nivelul pieptului pentru un copil de 6 ani. Dar sistemul ISOFIX al banchetei din spate nu a întrunit criteriile Euro NCAP.

37% sisteme de asistență: din dotările mașinii lipsesc sisteme precum: sistem de avertizare la părăsirea benzii de circulație, sistem de frânare automat pentru pietoni, trafic urban și extraurban.

Toate aceste dotări ar mări prețul mașinii, dar ar avea un rezultat de 4 stele.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.