Normele de siguranță în caz de accident au devenit din ce în ce mai drastice în ultimii ani în Europa și SUA, de exemplu. Dar mașinile produse pentru piețele emergente, mai ieftine, nu respectă aceleași standarde din rațiuni evident de costuri.
Duster, SUV-ul grupului Dacia-Renault, a avut un rezultat dezamăgitor la testele de coleziune efectuate în America de Sud: nu a obținut nici o stea după standardul Latin NCAP, ceea ce înseamnă că nu oferă siguranță pentru șofer, pasageri și pietoni.
Noul Honda CR-V a primit calificativul maxim, de cinci stele, la testele de siguranță Euro NCAP, cu un scor de 93% la protecția pasagerilor adulți, 83% pentru protecția copiilor, 70% pentru pietoni și 76% la capitolul sisteme de siguranță.
Odată unul dintre cei mai importanți constructori europeni, Fiat se luptă să supraviețuiască cu o gamă învechită de modele și are probleme serioase la capitolul siguranță.
Noul Ford Focus a obținut cinci stele în testele de siguranță Euro NCAP, iar constructorul dezvăluie câteva din secretele ce au dus la obținerea acestui rezultat.