Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54%

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 01.07.2025 - 16:30
Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54% - Foto: Freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ
Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54% - Foto: Freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ
Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54% - Foto: APIA
Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54% - Foto: APIA
Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54% - Foto: APIA
Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54% - Foto: APIA
Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54% - Foto: APIA
Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54% - Foto: APIA

Întârzierea lansării Rabla 2025 și, apoi, blocarea programului pe termen nedeterminat, în vederea reevaluării, în contextul crizei bugetare, au pus pe butuci piața de mașini noi din România. În iunie, înmatriculările au înregistrat o cădere istorică de 50,1%.

SHARE

În timp ce piața europeană de mașini noi dă semne de revenire, cu +1,6% în mai 2025 față de mai 2024 (-0,6% în primele 5 luni ale anului) și +27% luna trecută în ceea ce privește mașinile electrice, piața auto din România a fost pusă pe butuci de lipsa programului Rabla 2025. 

Citește și: Programul Rabla pentru mașini, blocat 2 ani? Românii și actorii din piața auto protestează

Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54%

Înmatricularile de autoturisme noi în România au scăzut în Iunie 2025 cu 50,1% față de mai 2024, atingând un volum de doar 10.522 unități, apropiat de cel din anul de criză economico-financiară 2009. 

Iar în primele 6 luni din 2025, românii au înmatriculat doar 64.339 de mașini noi, ceea ce se traduce printr-o scădere de - 21,8% față de aceeași perioada din 2024, potrivit datelor APIA. 

„Conform analizei preliminare, constatăm continuarea scăderii dramatice a numărului înmatriculărilor de mașini noi, cu valori istorice de peste 50% și cu impact major asupra industriei auto din țara noastră”, a transmis Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România.

Citește și: Vânzările de mașini noi în România, cea mai mare scădere din UE în mai, fără Rabla. SH-urile, +34%

Evoluția pieței de mașini noi din România - 2025 vs. 2024

Foto: APIA

Piața de mașini second hand „duduie”

Dacă piața de mașini noi din România e în cădere liberă, cea de SH-uri „duduie”.

În ceea ce priveste autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în iunie 2025 cifra de 32.201 unități, înregistrând o creștere de 26% față de iunie 2024, conform datelor ACAROM.

Pe primele 6 luni din 2025, volumul de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în Romania a atins valoarea de 163.983 unități, în creștere cu 29,45% față de perioada similara din 2024, respectiv 151.546 unități.

Citește și: Criza de pe piața auto europeană lovește puternic și România. Producția a scăzut cu 11,6% în 2025

Top 10 mărci de mașini noi preferate de români în iunie 2025

Top 10 modele de mașini preferate de români în iunie 2025

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te