În timp ce piața europeană de mașini noi dă semne de revenire, cu +1,6% în mai 2025 față de mai 2024 (-0,6% în primele 5 luni ale anului) și +27% luna trecută în ceea ce privește mașinile electrice, piața auto din România a fost pusă pe butuci de lipsa programului Rabla 2025.
Citește și: Programul Rabla pentru mașini, blocat 2 ani? Românii și actorii din piața auto protestează
Efectul lipsei Rabla 2025: Piața auto din România, pe butuci, -50% în iunie. Electricele, -54%
Înmatricularile de autoturisme noi în România au scăzut în Iunie 2025 cu 50,1% față de mai 2024, atingând un volum de doar 10.522 unități, apropiat de cel din anul de criză economico-financiară 2009.
Iar în primele 6 luni din 2025, românii au înmatriculat doar 64.339 de mașini noi, ceea ce se traduce printr-o scădere de - 21,8% față de aceeași perioada din 2024, potrivit datelor APIA.
„Conform analizei preliminare, constatăm continuarea scăderii dramatice a numărului înmatriculărilor de mașini noi, cu valori istorice de peste 50% și cu impact major asupra industriei auto din țara noastră”, a transmis Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România.
Citește și: Vânzările de mașini noi în România, cea mai mare scădere din UE în mai, fără Rabla. SH-urile, +34%
Evoluția pieței de mașini noi din România - 2025 vs. 2024
Foto: APIA
Piața de mașini second hand „duduie”
Dacă piața de mașini noi din România e în cădere liberă, cea de SH-uri „duduie”.
În ceea ce priveste autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în iunie 2025 cifra de 32.201 unități, înregistrând o creștere de 26% față de iunie 2024, conform datelor ACAROM.
Pe primele 6 luni din 2025, volumul de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în Romania a atins valoarea de 163.983 unități, în creștere cu 29,45% față de perioada similara din 2024, respectiv 151.546 unități.
Citește și: Criza de pe piața auto europeană lovește puternic și România. Producția a scăzut cu 11,6% în 2025