Cum ajunge crossover-ul urban Renault Captur la 28.800 euro? Cu tehnologia plug-in hybrid

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 10.09.2020 - 16:07

Viitorul este clar electrificat, datorită normelor anti-poluare din ce în ce mai stricte. Dar, tehnologia costă.

SHARE

La același nivel de echipare, ”Intens”, prețul bestseller-ului Renault din segmentul crossover-elor urbane, Captur, pornește de la 18.800 euro (TCe 100, motor pe benzină turbo de 1.0 litri și 101 cai putere) și ajunge la 28.800 euro, în cazul primului plug-in hybrid din portofoliul constructorului francez – Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid (sistem de propulsie hibrid paralel, cu o putere totală de 160 de cai, obținută dintr-un un motor pe benzină aspirat, de 1.6 litri și 91 de cai, un motor electric de tracțiune de 49 de cai și un motor/generator electric de 34 de cai). Prețurile includ TVA, dar în cazul Captur E-TECH Plug-in Hybrid nu este luat în calcul bonus-ul de 20.000 de lei prin programul Rabla Plus.

Chiar dacă luăm în calcul versiunea convențională de putere echivalentă, Captur Intens TCe 155, care are un preț de pornire de 22.550 euro, TVA inclusă, diferența de preț față versiunea de top electrificată E-TECH Plug-in Hybrid este destul de consistentă. Dar tehnologia recuperează din plin la celelalte capitole.

Dacă oficial Captur Intense TCe 100 consumă urban 6,0/6,3 litri/100 km și are emisii de 116/119 g CO2/km, iar Captur Intense TCe 155 consumă urban 7,3/7,5 litri/100 km și are emisii de 122/127 g CO2/km, Captur Intense E-TECH Plug-in Hybrid poate rula 100% electric până la 65 de kilometri în oraș, cu zero emisii poluante, grație bateriei cu o capacitate de 9,8 kWh, date obținute în ciclul WLTP. De asemenea, Captur Intense E-TECH Plug-in Hybrid poate rula electric până la 50 de kilometri cu o viteză maximă de 135 km/h.

În ciclu mixt, Captur E-TECH Plug-in consumă 1,4 litri de  benzină la 100 de kilometri și emite 32 g CO2/km (WLTP).

Prin urmare, dacă este băgat în priză în fiecare zi, E-TECH-ul Plug-in Hybrid poate să nu consume deloc benzină pe tot parcursul săptămânii, în timpul deplasărilor cotidiene la serviciu, cumpărături, etc., iar în weekend sau vacanță motorul convențional elimină orice problemă legată de autonomie, sistemul funcționând ca un hibrid obișnuit, după consumarea bateriei.

Mașina este echipată sistemul MULTI-SENSE ce pune la dispoziția șoferului mai multe moduri de condus. Modul ”Pure” forțează tranziția spre modul de conducere electric (condiția fiind ca bateria să aibă suficientă încărcare). În modul ”Sport”, dacă bateria are suficientă energie, prin apăsarea completă a pedalei de accelerație cele trei motoare pot funcționa împreună datorită arhitecturii de „serie paralelă”. Vehiculul poate apoi să valorifice întregul potențial al grupului motopropulsor, care este util mai ales în depășire. Iar în modul ”E-Save” sistemul SENSE limitează utilizarea motorului electric și favorizează motorul termic pentru a menține o rezervă de încărcare (cel puțin 40% din baterie) pentru a trece la conducerea electrică la momentul ales (în centrul orașului, de exemplu).

Pentru a compensa greutatea suplimentară a bateriilor, chiar dacă amplasarea lor sub bancheta din spate a făcut puține modificări la distribuția greutății, inginerii Renault au dotat Captur-ul Plug-in cu o suspensie spate multi-link, în locul punții semi-rigide.

Nu în cele din urmă, Captur E-TECH Plug-in Hybrid păstrează calitățile rutiere ale versiunilor sale termice, în timp ce modularitatea sa nu este afectată, iar volumul de încărcare al portbagajului a fost menținut la 379 litri.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.