joi 16 octombrie
EUR 5.0885 USD 4.3738
Abonează-te
Newsweek România

Criza superconductorilor lovește și România: Ford și Dacia opresc temporar producția

Data publicării: 26.02.2021 • 11:30 Data actualizării: 26.02.2021 • 11:54
Ford și Dacia opresc temporar producția. / Foto: automarket.ro
Ford și Dacia opresc temporar producția. / Foto: automarket.ro

Ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, fabricile de automobile Ford și Dacia din România își opresc și ele temporar producția.

Ford Craiova suspendă producţia de vehicule şi motoare pentru opt zile, începând cu data de 26 februarie.

"Pe parcursul celor opt zile în care producţia va fi suspendată, angajaţii fabricii Ford Craiova vor fi plătiţi conform acordurilor încheiate între companie şi sindicate şi ţinând cont de legislaţia în vigoare. La nivel global, Ford monitorizează îndeaproape situaţia şi îşi adaptează planurile de producţie pentru a minimiza efectul asupra angajaţilor, furnizorilor, clienţilor şi dealerilor din întreaga Europă", a declarat Ana Maria Timiş, Communications & Public Affairs Manager Ford România.

În 2020, Ford a produs la Craiova aproape 180.000 de automobile. Prin urmare, matematic, în cele opt zile de oprire temporară din cauza penuriei de semiconductori, nu vor mai fi produse circa 4.000 de mașini.

Citește și:

EXCLUSIV Poliția americană: 1 million $ e cauțiunea, nu recompensa pentru asasinul lui Aly Sadoveanu

A doua oprire temporară la Dacia

După cinci zile de pauză în februarie, uzina Automobile Dacia de la Mioveni va opri din nou producția pe 5 și 8 martie, potrivit lifenews.ro.

„În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 și 8 martie, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în aceleași zile (...) Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru”, au declarat oficiali Dacia pentru lifenews.ro.

Citește și:

Liber la mărțișoare și flori în școli. Studii: COVID rămâne 24 ore pe carton și 3 zile pe plastic

Oficial, Dacia nu a comunicat pierderile cauzate de aceste opriri ale producției. Dar, estimativ, având în vedere producția de anul trecut, în cele cinci zile de blocaj din februarie, Dacia Mioveni ar fi putut asambla circa 6.500 de automobile, iar pe 5 și 8 martie, încă aproximativ 2.600 de unități.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră