Criza din industria auto: 3.700 de angajați ai unuia dintre cei mai mari furnizori din România, în pericol
Criza generalizată din industria auto europeană se amplifică și în România. Unul dintre cei mai mari furnizori din România, care deja și-a închis fabrica din Luduș, a anunțat noi restructurări masive. 3.700 de angajați de la facilitățile sale din Arad sunt în pericol.
Industria auto este unul dintre pilonii economiei României. În primele 9 luni din 2025, de exemplu, a adus 33.000.000.000 € în țară în acest interval. Dar, trece printr-o perioadă de criză fără precedent la nivelul întregii Europe, din cauza costurilor enorme ale electrificării și a scumpirii materiilor prime, care au dus la creșterea accelerată a prețurilor tuturor vehiculelor noi și la încetinirea vânzărilor.
Citește și: Industria care a adus 33.000.000.000 € în România, în primele 9 luni din 2025, trage frâna de mână
Prin urmare, majoritatea actorilor, fie că e vorba despre producători auto sau de piese și subansamble, își reorganizează și regândesc business-urile pentru a supraviețui, acțiunile incluzând închiderea de uzine și disponibilizări masive.
Citește și: Un gigant auto german dă afară încă 1.500 de oameni. Are fabrică în România, la Timișoara, cu 1.500 angajați
Criza din industria auto: 3.700 de angajați ai unuia dintre cei mai mari furnizori din România, în pericol
Leoni, unul dintre cei mai mari producători de cabluri și ansambluri electrice pentru industria auto, care mai are patru fabrici în România (Pitești, Arad, Bistrița și Beiuș), după ce a închis fabrica din Luduș în 2024, și anunțat acum, înainte de Sărbători, angajații de la facilitățile din Arad că în 2026 urmează restructurări masive.
„Având în vedere schimbările majore din industria auto și contextual economic global, care au condus la fluctuații ale volumelor de comenzi și la presiuni crescute asupra costurilor, am analizat cu atenție situația fabricilor din Arad. Deși s-au depus toate eforturile pentru optimizarea operațiunilor, inclusiv scăderea costurilor, ajustări operaționale și măsuri organizaționale, suntem nevoiți să luăm următoarea decizie:
Întreaga companie Leoni Wiring Systems Arad își va reorganiza activitatea pe parcursul anului 2026, ceea ce înseamnă că este necesară o reducere a forței de muncă pentru a alinia resursele cu cererea actuală a clienților (…)”, potrivit unui e-mail primit de angajați.
Citește și: Criza industriei auto a răzgândit UE. Nu mai interzice total mașinile noi pe benzină și diesel din 2035
În 2024, Leoni a redus numărul angajaților de la Arad, de la circa 4.300, la circa 3.700.
Anul trecut, înainte de închiderea fabricii de la Luduș, Leoni avea în România aproximativ 12.000 de angajați.
Prima fabrică a companiei Leoni în România, Wiring Systems Division, a fost deschisă la Arad în anul 2000.