BYD a reușit să ajungă primul la această bornă importantă de producție în sectorul New Energy Vehicle (NEV) în 15 ani, chinezii dând startul producție de vehicule alimentate cu prelungitor în 2008. Iar în aprilie 2022, compania a făcut o schimbare strategică, renunțând la toate vehiculele cu motor cu ardere internă (ICE) și îndreptându-și atenția exclusiv către NEV-uri, adică doar către mașini 100 electrice (BEV) și plug-in hybrid (PHEV).
Citește și: Panică pe piața mașinilor electrice, și în România. Vine MG, marca britanică deținută de chinezi
Constructorul chinez BYD, primul din lume care depășește pragul de 6 milioane de mașini electrice
Este important de notat faptul că această realizare a BYD este specifică NEV-urilor, deoarece alți producători au produs un număr mai mare de vehicule electrificate în diverse categorii.
De exemplu, Toyota a anunțat producția a 15 milioane de automobile hybrid (HEV) în 2020. Iar Tesla a atins pragul de 5 milioane de unități de mașini electrice pure în septembrie 2023, cu planuri de a atinge pragul de 6 milioane la începutul anului 2024.
Citește și: Prețurile asigurărilor Casco, mai mari cu 72% pentru mașinile electrice. Care este motivul
Mașina electrică cu numărul 6 milioane de la BYD a fost un model Fang Cheng Bao Leopard 5, care a ieșit recent de pe linia de producție a fabricii din Zhengzhou.
Acest SUV hibrid plug-in, puțin mai mic decât Toyota Land Cruiser Prado, de pildă, și-a făcut debutul în august anul trecut, iar producția și livrările au început în noiembrie 2022. Nu se importă în Europa.