Vin chinezii! După MG, Geely, BAIC, Lynk & Co, DFSK, Forthing, Leapmotor, etc., BYD, constructorul auto care în 2024 a devenit liderul mondial al producției de mașini electrificate, a intrat oficial pe piața din România. Pentru început, atacă cu 4 modele, 3 electrice și un PHEV.
Juriul specializat, format din 16 jurnaliști și bloggeri auto cu experiență vastă, a desemnat cele 8 mașini electrice care merg în finala competiției Best Electric Car in Romania 2025, ce se va desfășura pe 12-13 mai, în trafic real, pe un traseu de circa 500 de kilometri.
Mașinile chinezești sunt slabe în caz de accident? Da, unele au fost și încă sunt, în general cele dezvoltate strict pentru piața din Asia. Dar, mai ales pentru a pătrunde în Europa, constructorii chinezi s-au adaptat. 4 SUV-uri cu nume greu de pronunțat au luat 5* Euro NCAP.
24 dintre cele mai noi mașini electrice au fost testate iarna, în Norvegia, la temperaturi între -5 și +7 grade Celsius, până le-a murit bateria, pentru a vedea care e diferența dintre autonomia reală și cea oficială (WLTP). Abaterea maximă a fost de -32%, iar media, de -19,4%.