Războiul miliardarilor cu mașini electrice. Tesla lui Musk, detronată de chinezii împinși de Buffett

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 03.01.2024 - 10:42
Războiul miliardarilor cu mașini electrice. Tesla lui Musk, detronată de chinezii împinși de Buffett - Foto: Profimedia Images

Tesla și Elon Musk pierd „coroana” de cel mai mare producător de mașini electrice în fața chinezilor de la BYD și a miliardarului Warren Buffett din spatele acestora. Per total 2023, Tesla și-a menținut primul loc, dar în ultimul trimestru al anului BYD a preluat conducerea.

SHARE

Nimic, se pare, că nu-i va putea opri pe BYD și Warren Buffett să preia „coroana” de cel mai mare producător de mașini electrice din lume în 2024. În ultimul trimestru din 2023, chinezii au vândut mai multe mașini electrice decât Tesla. 

Războiul miliardarilor cu mașini electrice. Tesla lui Musk, detronată de chinezii împinși de Buffett

Tesla a comercializat 1,81 milioane de mașini electrice în 2023, rămânând lider de piață. Iar BYD s-a clasa pe locul 2, cu 1,58 milioane. Dar, în premieră, în ultimele trei luni din 2023, chinezii au depășit vânzările Tesla: 525.409 de unități vs. 484.507 unități.

Citește și: VIDEO Prima mașină electrică Xiaomi atacă direct Porsche Taycan. E desenată de Bangle, ex-BMW

Vânzările de mașini electrice BYD au crescut cu 73% față de 2022. Iar diferența dintre Tesla și rivalul său chinez, de aproximativ 230.000 de unități în 2023, a fost semnificativ mai mică decât cele 400.000 de unități afișate în 2022.

Mai mult, BYD (Build Your Dreams) nu face doar mașini electrice, ca Tesla, ci și mașini electrificate. Iar producția sa totală urcă la peste 3 milioane de automobile, adunând și cele 1,44 milioane de automobile hybrid ieșite pe porțile uzinelor chinezilor. 

Creșterea rapidă a producătorului auto chinez BYD, care este susținut de miliardarul american Warren Buffett, dă fiori marilor constructori auto tradiționali.

Citește și: De ce VW ID.7, urmașul electric al Passat-ului, e cu aproape 50% mai ieftin în China față de România

China progresează rapid în tranziția către vehiculele electrice, datorită sprijinului guvernamental puternic acordat industriei. Iar constructorii auto chinezi deja atacă Europa și, ușor, ușor câștigă cote importante, nefiind constrânși să respecte normele europene în procesul de fabricație, de plidă. Prin urmare, UE a lansat o investigație privind subvențiile de stat chinezești.

Citește și: Constructorul chinez BYD, primul din lume care depășește pragul de 6 milioane de mașini electrice

Beijingul a stabilit un obiectiv ca cel puțin 20% din mașinile noi vândute anual în China până în 2025 să fie vehicule cu energie nouă (NEV), care includ BEV-uri, hibrizi plug-in și vehicule cu pile de combustie cu hidrogen. Până în 2035, potrivit guvernului, NEV-urile ar trebui să devină "principala categorie" de vânzări de mașini noi.

Primul obiectiv a fost atins în 2022, cu aproximativ trei ani mai devreme. Al doilea ar putea fi, de asemenea, atins mai devreme decât se aștepta.

În primele 11 luni ale anului 2023, de exemplu, au fost vândute 8,3 milioane de vehicule cu energie nouă, reprezentând peste 30% din totalul vânzărilor de mașini din China, potrivit datelor publicate luna trecută de Asociația Producătorilor Auto din China.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te