Conduci o mașină diesel? Dacă faci una dintre aceste 5 greșeli, specialiștii spun că strici motorul

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 13.04.2025 - 15:26
Conduci o mașină diesel? Dacă faci una dintre aceste 5 greșeli, specialiștii spun că strici motorul - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Conduci o mașină diesel? Dacă faci una dintre aceste 5 greșeli, specialiștii spun că strici motorul - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Conduci o mașină diesel? Dacă faci una dintre aceste 5 greșeli, specialiștii spun că strici motorul - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Conduci o mașină diesel? Dacă faci una dintre aceste 5 greșeli, specialiștii spun că strici motorul - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Conduci o mașină diesel? Dacă faci una dintre aceste 5 greșeli, specialiștii spun că riști să strici motorul. Nu este nici pe departe indestructibil, chiar dacă e unul de top.

SHARE

Motoarele diesel se remarcă prin consumul redus de combustibil și cuplul mare și, în general, sunt construite pentru a rezista și a parcurge mulți kilometri. Dar, atenție! Atâta timp cât sunt întreținute și utilizate corespunzător. 

Dacă faci una dintre aceste 5 greșeli, specialiștii spun că riști să strici motorul.

Citește și: Mașină de familie, cu preț decent și consum mic? Ce SUV-uri diesel mai sunt disponibile pe piață

Conduci o mașină diesel? Dacă faci una dintre aceste 5 greșeli, specialiștii spun că strici motorul

Mulți șoferi de mașini diesel consideră că motorul este indestructibil și nu acordă prea multă importanță întreținerii acestuia. Numai când începe să funcționeze defectuos își aduc brusc aminte să se ocupe de el.

Dar, componente precum injectoarele, turbina sau filtrul de particule sunt scumpe și întreținerea proastă sau inexistentă va duce cu siguranță la reparații care costă mii de euro.

Citește și: Ai diesel și rămâne aprins în bord martorul „spirală” sau „zig-zag”? Ai șanse să nu pornească iarna

Prin urmare, speciliștii au realizat un top 5 al celor mai mari greseli pe care le pot face șoferii de diesel și care duc la uzura severa a unui motor pe motorină:

- Turarea/forțarea motorului înainte ca acesta să atingă temperatura optimă de funcționare (80-90 grade Celsius)

- Oprirea imediată a motorului după ce s-a mers cu mașina tare (mașina, de fapt turbina, trebuie lăsată să se răcească măcar 2-3 minute cu motorul pornit)

- Alimentarea cu motorină de calitate scăzută

- Schimbarea uleiului și a filtrului de ulei la intervale mari (în cazul drumurilor din România, e recomandat la maximum 15.000 km)

- Conducerea cu filtrul de particule sau catalizatorul înfundat

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te