ANALIZĂ Pe două roți e mai bine decât pe patru. Piața de motociclete, doar -17,4% la șase luni

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 06.08.2020 - 11:52

Dacă piața europeană de automobile a căzut cu 24,1% în primul semestru din 2020 pe fondul pandemiei de COVID-19, piața de motociclete s-a ținut mult mai bine în șa. A scăzut cu 17,4%.

SHARE

În primele șase luni ale anului 2020, înmatriculările de motociclete pe cele mai mari cinci piețe europene (Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie, adică aproximativ 80% din piața de motociclete UE + Marea Britanie) au ajuns la 413.200 de unități, conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Motocicluri (ACEM), ceea ce se traduce printr-o scădere cu 17% față de aceeași perioadă din 2019. Ca idee, în primul semestru din 2020, au fost înregistrate 1,131 milioane de autoturisme în UE, Marea Britanie și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția), potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Evoluția cifrelor de înmatriculari pe segmentul motociclete poate fi considerata însă o îmbunătățire relativă în comparație cu primele patru luni ale anului. În acea perioadă, înmatriculările de motociclete pe principalele piețe europene au scăzut în medie cu 32,7% ca urmare a blocajului activităților comerciale determinat de izbucnirea pandemiei de COVID-19.

Analizând segmentul mopedelor, înregistrările pe cele mai mari piețe europene (Belgia, Franța, Germania, Italia, Olanda și Spania) în primele 6 luni ale anului 2020 au atins un total de 110.600 de unități. Aceasta reprezintă o scădere cu 6,9% în comparație cu aceeași perioadă din 2019.

Evoluția înmatriculărilor de motociclete în primul semestru din 2020

”Înmatriculările de motociclete și mopede sunt considerabil mai slabe decât în 2019, din cauza pandemiei. De la ridicarea lockdown-ului, lucrurile au încept să-și revină ușor, ceea ce arată faptul mobilitatea pe două roți este pe un trend ascendent în situația actuală”, a declarat Antonio Perlor, secretarul general al ACEM.

”Cea de-a doua jumătate a anului va fi crucială. Mulți dealeri din țările europene lovite puternic de pandemie sunt amenințați de presiuni financiare puternice, precum și de stocurile de modele Euro IV, care, dacă nu se vând repede, vor deveni nevandabile, având în vedere noile norme de poluare ce intră în vigoare în UE (...) Solicităm autorităților să ia în calcul extinderea deadline-ului pentru vehiculele Euro IV”, a mai spus Antonio Perlor.

 

Dacă per total piața moto europeană a scăzut cu 17,4% în primele șase luni din 2020, înmatriculările de mopede s-au diminuat cu doar 6,9%, iar piața vehiculelor electrice pe două roți a înflorit. Înmatriculările de motociclete electrice au crescut cu 47%, de la 4.818 unități în 2019, la 7.084 unități în 2020. Dar înregistrările de mopede electrice au scăzut cu 2%.

Evoluția înmatriculărilor de motociclete electrice în primul semestru din 2020

Evoluția înmatriculărilor de mopede în primul semestru din 2020

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te