Pandemia de COVID-19 a lovit puternic piața și, implicit, industria auto. Și continuă să o facă periculos de agresiv. Prima lovitură pe piața din România a fost vizibilă în rezultatele pe luna martie, -32,19%, după jumătate de lună de lockdown. Apoi, în aprilie am avut -50,28% și în mai, -45,01%.
În iunie, înmatriculările de mașini noi au dat un ușor semn de revigorare, cu doar -27,8% față de luna similară din 2019, ceea ce a făcut ca bilanțul pe primele șase luni din 2020 să indice -30,7%. Dar, se pare că, speranțele au fost deșarte.
În iulie, au fost înmatriculate 12.950 de autoturisme noi, ceea ce se traduce printr-o scădere cu 44,2% față de iulie 2019. Iar scăderea pieței de automobile noi a urcat la 34%, la 7 luni, ceea ce reconfirmă previziunile Newsweek România făcute încă de la începutul crizei COVID.
Scădere de 37% pentru vehiculele comerciale noi
În ceea ce priveste înmatricularile de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus și Bus), acestea au înregistrat în iulie o scădere de 39,2%. Punctual, comercialele ușoare (LCV) au scăzut cu 35,3%.
Prin urmare, per ansamblul primelor 7 luni din 2020, piața de vehicule comerciale a acumulat o scădere generală de 37%, concret fiind înmatriculate 9.848 de unități. Scăderea LCV este de (cele 26,8%.
Înmatriculările second-hand, în cădere mai lină
Piața second-hand se ține mai bine decât cea de mașini noi în contextul crizei COVID. Dacă luna trecută românii au înregistrat 26.552 de automobile la mâna a doua, cu 21% mai puține decât în iunie 2019, în iulie au fost înmatriculate 30.113 second-uri (-24,8% față de iulie 2019). Prin urmare, raportul mașini noi/mașini second a fost de 2,3 mașini second la una nouă în iulie.
Cum în primele 7 luni din 2020 românii au înmatriculat 62.566 de autoturisme noi și 211.726 second (-17,9% față de același interval din 2019), însă, raportul mașini noi/mașini a sărit de cel considerat ideal pe piețele mature, de 3 mașini second la una nouă, ajungând la aproape 3,4.