La 5 noiembrie 2024, primăria Parisului a introdus o zonă de trafic limitat (ZTL), în primele patru arondismente, în care este interzis total traficul de tranzit, inclusiv pentru mașinile electrice, pentru a încuraja mobilitatea durabilă, a reduce traficul, poluarea și zgomotul.
Nici măcar cu taxă, ca la Londra sau în alte orașe europene, nu se mai poate trece cu orice fel de autovehicul, fie el cu motor diesel, pe benzină sau electric.
Citește și: Prima țară din lume care interzice TOTAL mașinile pe benzină și motorină. Nu are legătură cu mediul
Ai mașină electrică, nu mai poți trece prin centrul „Orașului liminilor”. Pe jos sau cu autobuzul
În ciuda nemulțumirilor, Primăria Parisului continuă să ia măsuri dure împotriva automobiliștilor.
Începând cu data de 5 noiembrie 2024, a fost instituit o zonă de trafic limitat (ZTL) în centrul „Orașului luminilor”, mai precis în primele patru arondismente, cu scopul de a reduce traficul de tranzit și de a încuraja o mobilitate mai durabilă.
Atenție, noua zonă ZTL nu se referă doar la anumite tipuri de autovehicule! Ci la toate, inclusiv la cele electrice.
Doar autovehiculele rezidenților, ale șoferilor care locuiesc în zonă, autovehiculele ai căror șoferi pot demonstra că au treabă pe străzile respective sunt autorizate să intre.
Citește și: Șeful BMW: Interzicerea motoarelor termice, o „greșeală uriașă”. Industria auto UE se va înjumătăți
Traficul de tranzit, adică pentru vehiculele care traversează zona fără a opri, este interzis total, inclusiv pentru mașinile 100% electrice, cu zero emisii poluante.
ZTL-ul din Paris nu face distincție între diferitele tipuri de vehicule, spre deosebire de zonele cu emisii reduse (ZFE), care interzic vehiculele cele mai poluante.
Interdicția se referă la tipul de călătorie: vehiculele electrice sau hibride trebuie să respecte aceleași reguli ca și vehiculele cu motor cu combustie. Cu alte cuvinte, faptul că un vehicul are emisii scăzute sau zero nu îi dă dreptul de a traversa zona dacă nu oprește acolo.
Citește și: Război Europa – China: UE „bombardează” mașinile electrice chinezești, Beijingul, coniacul și brânza
Introducerea acestei ZTL în centrul Parisului are scopul de a reduce congestionarea traficului, emisiile de gaze cu efect de seră și poluarea fonică, încurajând în același timp modurile active de transport, cum ar fi mersul pe jos și cu bicicleta, precum și transportul public, potrivit primăriei.
De asemenea, ZTL din „Orașul luminilor” este menită să elibereze spațiul public pentru pietoni și să faciliteze accesul rezidenților la magazine, prin reducerea numărului de mașini în tranzit, care nu aduc beneficii directe activității economice locale.
Au fost instalate indicatoare și poliția monitorizează zona pentru a asigura respectarea noilor reglementări, Primăria Parisului introducând o perioadă de „educare” de trei luni.
Între timp, vor fi instalate camere video pentru a monitoriza intrarea în zonă și a sancționa contravenienții.