Automobilele hibride convenționale nu au convertizor de cuplu pentru îmbunătățirea economiei de combustibil, deoarece convertizorul de cuplu pierde energie în timpul procesului de transmisie. Deși eficiente din punctul de vedere al consumului, cutiile cu convertizor au nevoie de un timp mai mare pentru a asigura o schimbare lină a treptelor de viteză.
Tehnologia ASC dezvoltată de Hyundai/Kia permite motorului electric hibrid să preia controlul schimbării treptelor de viteză și să eficientizeze timpii de schimbare prin rularea unui software pentru unitatea de control (Hybrid Control Unit - HCU). HCU monitorizează viteza de rotație a transmisiei de 500 de ori pe secundă, cu ajutorul unui senzor instalat în motorul electric, pentru a sincroniza rapid viteza sa de rotație cu cea a motorului.
Ca urmare a acestei sincronizări, timpul de shimbare a treptelor de viteză este redus cu 30%, de la 500 ms la 350 ms. Acest lucru nu contribuie doar la îmbunătățirea performanțelor accelerației automobilelor hibride, dar și la fiabilitatea transmisiei, reducând și frecările din timpul schimbării treptelor de viteză.
„Dezvoltarea primei tehnologii ASC din lume este o inovație remarcabilă care integrează un motor de control precis pentru transmisia automata (…) Va contribui atât la economisirea combustibilului, cât și la o experiență de condus mai plăcută pentru clienții noștri”, a explicat KyoungJoon Chang, Vice President și Head of Powertrain Control System Group al Hyundai Motor Group.