În urma testelor efectuate, NHTSA a decis că software-ul ce stă la baza sistemului de condus autonom „Full Self-Driving” al Tesla comportă un grad de risc de accident extrem de ridicat și a obligat cel mai mare contructor american de mașini electrice să cheme în service aproximativ 362.000 mașini vândute în SUA între anii 2016 și 2023.
Este vorba despre următoarele modele Tesla care au instalat soft-ul „Full Self-Driving Beta”: Tesla Model S - produs între 2016 și 2023, Tesla Model X - produs între 2016 și 2023, Tesla Model 3 - produs între 2017 și 2023 și Tesla Model Y - produs între 2020 și 2023.
Concret, NHTSA a comunicat că software-ul „Full Self-Driving Beta” permite mașinilor electrice Tesla "depășirea limitelor de viteză sau parcurgerea intersecțiilor într-un mod ilegal sau imprevizibil crescând riscul unui accident".
De asemenea, printre comportamentele riscante constatatate de experții NHTSA se numără și traversarea unei intersecții pe culoarea galbenă a semaforului fără a da dovadă de prudență, neoprirea completă la semafor și traversarea directă a unei intersecții în timp ce mașina se află pe banda de întoarcere.
Conform Bloomberg, Tesla a răspus solicitării NHTSA și s-a angajat să rezolve problemele mașinilor până pe 15 aprilie 2023, prin intermediul unei actualizări de soft OTA (Over-The-Air).
3,4 milioane de mașini Tesla chemate în service din 2018 până în prezent
Constructorul auto Tesla a început să producă mașini electrice în serie mare în 2012 (Tesla Model S), iar în 2022 a făcut 1,37 milioane de vehicule, cu peste 47% mai multe decât în 2021.
Ca idee, în 2016, producția Tesla a fost de 75.890 de unități și în 2019, de 367.656 de unități.
Primul recall major la care a trebuit să răspundă Tesla a avut loc în 2018. Iar în total, până în prezent, unicornul lui Elon Musk a chemat în service 3,4 milioane de modele, conform gizmodo.com.