Record de viteză pe calea ferată în România: 210 km/h. De ce pasagerii nu au mai avut loc în vagoane

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 09.06.2023 - 17:17
Record de viteză pe calea ferată în România: 210 km/h - Foto: CFR Calatori / Facebook (Imagine cu rol ilustrativ)
Record de viteză CFR pe calea ferată: 210 km/h - Foto: captură video/Facebook/CFR Infrastructură

În țara unde trenurile de marfă merg, în medie, cu 16 km/h și cele de persoane rar sar de o viteză medie de 40 km/h, CFR Infrastructură a anunţat un nou record de viteză de 210 km/h. S-a întâmplat la centrul de testare de la Făurei, cu o locomotivă fără vagoane.

SHARE

CFR Infrastructură a stabilit un nou record de viteză de 210 km/h pe o linie ferată din România, pe Inelul Mare Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare, după ce a desfăşurat în perioada 2 mai - 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galaţi, lucrări de reparaţii la suprastructura feroviară şi instalaţiile aferente liniei de contact.

Record de viteză CFR pe calea ferată: 210 km/h

”CFR SA a desfăşurat în perioada 2 mai - 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galaţi, lucrările de reparaţii la suprastructura feroviară şi instalaţiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei ( 13,7 km) iar joi 8 iunie 2023 s-a efectuat cursa de probă cu o locomotivă de călători, care a atins viteza maximă de circulaţie de 210 km/ h, un nou record de viteză stabilit pe Inelul Mare de la Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare”, precizează CFR Infrastructură într-o postare pe Facebook.

Citește și: Amenințare cu greva la CFR, unde trenurile „gonesc”, în medie, cu 40 km/oră. Se circulă ca în 1937

👷 Lucrările de reparații au fost executate în regie proprie de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secţia IFTE 1 Galaţi, și au constat în:

✔️ înlocuire traverse
✔️buraj, nivelare longitudinală/transversală și ripaj pe toată lungimea Inelului Mare (13,7 km)
✔️profilare prismă de balast pe toată distanță de 13,7 km
✔️verificarea şi reglarea geometriei liniei de contact (zig-zag faţă de axul căii ferate, înăltime faţă de nivelul superior al căii de rulare) la 276 de stȃlpi LC
✔️reparaţii la cablul colector între stȃlpii SBC
✔️reglarea pendulelor antivȃnt la 176 stȃlpi SBC

ℹ️ 𝐶𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑇𝑒𝑠𝑡ă𝑟𝑖 𝐹𝑒𝑟𝑜𝑣𝑖𝑎𝑟𝑒 𝐹ă𝑢𝑟𝑒𝑖 a fost construit în 1978 și este singurul Centru din România pentru încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu 𝑣𝑖𝑡𝑒𝑧𝑎 𝑚𝑎𝑥𝑖𝑚ă 𝑑𝑒 200 𝑘𝑚/h.

Citește și: În țara unde trenurile de marfă merg, în medie, cu 16 km/h, accidentele feroviare se țin lanț

📌 Inelul Mare de la Făurei - caracteristici tehnice:
→ lungime 13,7 km
→ 6 podețe și 4 treceri la nivel
→ două curbe cu razele de 1800 m și supraînălțări de 150 mm
→ lungimea aliniamentelor 1000 m și 950 m
📌 Inelul Mare de la Făurei - tipuri de încercări, probe și determinări:
→ determinarea caracteristicilor dinamice în circulație prin tensometrie electrică rezistivă la caroseria vehiculului
→ determinarea accelerațiilor orizontal-longitudinale și orizontal-transversale în vederea evaluării calității de mers a vehiculelor feroviare
→ determinarea drumurilor de frânare ale vehiculelor feroviare
→ determinarea nivelului de zgomot la interior și exterior în staționare și mișcare
→ determinarea forțelor orizontal-transversale la nivelul cutiilor de osie (forța H)”, a mai informat CFR Infrastructură pe pagina sa de Facebook. 

Oficial, viteza comercială a trenurilor este de 72,9 km/h în România. Real însă, din cauza infrastructurii precare, trenurile de marfă merg ca melcul, cu 16 km/h, iar cele de pasageri cu o medie de circa 40-50 km/h. Doar pe câteva tronsoane se poate rula și cu 160 km/h.

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te