CFR Infrastructură a stabilit un nou record de viteză de 210 km/h pe o linie ferată din România, pe Inelul Mare Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare, după ce a desfăşurat în perioada 2 mai - 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galaţi, lucrări de reparaţii la suprastructura feroviară şi instalaţiile aferente liniei de contact.
Record de viteză CFR pe calea ferată: 210 km/h
”CFR SA a desfăşurat în perioada 2 mai - 7 iunie 2023, cu personalul specializat al SRCF Galaţi, lucrările de reparaţii la suprastructura feroviară şi instalaţiile aferente liniei de contact pe Inelul Mare Făurei ( 13,7 km) iar joi 8 iunie 2023 s-a efectuat cursa de probă cu o locomotivă de călători, care a atins viteza maximă de circulaţie de 210 km/ h, un nou record de viteză stabilit pe Inelul Mare de la Făurei, din cadrul Centrului de Testări Feroviare”, precizează CFR Infrastructură într-o postare pe Facebook.
Citește și: Amenințare cu greva la CFR, unde trenurile „gonesc”, în medie, cu 40 km/oră. Se circulă ca în 1937
„ Lucrările de reparații au fost executate în regie proprie de SRCF Galați, cu personal specializat din cadrul SRLU Buzău și Secţia IFTE 1 Galaţi, și au constat în:
Citește și: În țara unde trenurile de marfă merg, în medie, cu 16 km/h, accidentele feroviare se țin lanț
Oficial, viteza comercială a trenurilor este de 72,9 km/h în România. Real însă, din cauza infrastructurii precare, trenurile de marfă merg ca melcul, cu 16 km/h, iar cele de pasageri cu o medie de circa 40-50 km/h. Doar pe câteva tronsoane se poate rula și cu 160 km/h.