Daniel David: Profesorii sunt principala cauză a analfabetismului funcțional
Daniel David, ministrul Educaţiei, susţine că profesorii sunt principala cauză a analfabetismului funcțional.
Lipsa de pregătire a profesorilor din România reprezintă principala cauză a analfabetismului funcțional din țara noastră, a declarat miercuri ministrul Educației, Daniel David.
Ministrul a mai arătat că există o legătură între analfabetismul funcțional și teoriile conspirației promovate în mediul online, inclusiv de către cadre didactice.
„Profesorii trebuie să înțeleagă că, dacă ai un astfel de coleg (conspiraționist - n.r.), îți strică imaginea, strică imaginea școlii. Trebuie să luăm atitudine împotriva acestui lucru”, a spus ministrul David.
Daniel David: Profesorii sunt principala cauză a analfabetismului funcțional
Daniel David a arătat că actul educațional trebuie centrat pe elev și că, în acest moment, sistemul de educație nu e eficient în a-i atrage pe elevi să învețe.
Citeşte şi: Ministrul Educaţiei: Săptămâna Verde şi Şcoala Altfel vor continua, dar organizate mai bine pentru elevi
„Noi nu am mai transferat în actul educațional competențe. Actul educațional ar trebui centrat pe elev, iar în această centrare, elementul fundamental e formarea de competențe. Nu suntem eficienți (...)
Cei care vin la școală, cînd văd un curricululm neatractiv, metode depășite de predare, manuale care nu îi încurajează, nu au cum să dobândească aceste competențe și ajung în zona de analfabetism funcțional”, a precizat ministrul Educației.
Citeşte şi: Măsuri noi privind cazuri de comportamente inadecvate în şcoli. Ce vrea să facă ministrul Educației
„Analfabetism funcțional înseamnă că tu nu înțelegi cum funcționează lumea fizică, chimia, nu înțelegi biologia, ajungi să crezi că constelațiile îți influențează destinul”, a spus ministrul David. „Toate acestea arată eșecul educației”.