Undă verde, pentru 4 benzi pe Prelungirea Ghencea. Oprescu și Ponta, în 2013: E gata în 2 ani

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 20.09.2023 - 12:49
Undă verde, pentru 4 benzi pe Prelungirea Ghencea. Oprescu și Ponta, în 2013: E gata în 2 ani - Foto: Facebook/rinel Ionel Scriosteanu
Undă verde, pentru 4 benzi pe Prelungirea Ghencea. Oprescu și Ponta, în 2013: E gata în 2 ani - Foto: Facebook/rinel Ionel Scriosteanu

Coșmarul din traficul din Prelungirea Ghencea se pare că se apropie de final, după 16 ani. CNAIR poate semna contractul pentru lărgirea la 4 benzi a bulevardului de un kilometru Prelungirea Ghencea, până la Pasajul Domnești. În 2013, Oprescu și Ponta spuneau că e gata în 2 ani.

SHARE

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că CNAIR poate semna contractul pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea, lotul de un kilometru dintre București și Pasajul de la Domnești, cu Tracon, constructorul care a câștigat licitația. 

Citește și: VIDEO „Minune”, se circulă pe Pasajul Domnești. A fost inaugurat după 14 ani de "teroare"

„𝗦𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗹𝗮 𝟰 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝗮 𝗣𝗿𝗲𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗿𝗶𝗶 𝗚𝗵𝗲𝗻𝗰𝗲𝗮

În termenul legal de 10 zile, nu au fost depuse contestații la procedura de atribuire a contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru proiectul de 𝘀𝘂𝗽𝗿𝗮𝗹𝗮𝗿𝗴𝗶𝗿𝗲 𝗣𝗿𝗲𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗚𝗵𝗲𝗻𝗰𝗲𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗖𝗮𝗿𝘁𝗶𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗟𝗮𝘁𝗶𝗻 𝘀𝗶 𝗣𝗮𝘀𝗮𝗷𝘂𝗹 𝗗𝗼𝗺𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶 (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR).

Astfel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR poate semna contractul, după aducerea documentelor solicitate de către câștigătorul Asocierea TRACON S.R.L. – ACVATOT S.R.L., fiind vorba despre același constructor care a finalizat Pasajul Domnești.

Proiectul prevede:
✅️ lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești)
✅️ realizarea pistelor pentru biciclete
✅️ amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m
✅️ modernizarea sistemului de iluminat
✅️ realizarea sistemului de canalizare pluvială
✅️ amenajarea a 2 stații de autobuz
✅️ amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București
✅️ amenajarea unor intersecții semaforizate:
🔹️ intersecția dintre Prelungirea Ghencea - Acces Cartierul Latin (km 4+710)
🔹️ intersecția dintre Prelungirea Ghencea - Accese (km 4+850)
🔹️ trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)
📍 Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Municipiului București (Sectorul 6) și al județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești”, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook. 
 

Lărgirea la 4 benzi a bulevardului Prelungirea Ghencea ar trebui să fie gata în 12 luni

Valoarea contractului este de 41,91 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este din fonduri externe nerambursabile.
 
Iar durata contractului este de 12 luni, din care 2 luni perioada de proiectare și 10 luni perioada de execuție a lucrărilor, ceea ce înseamnă că, teoretic, cel târziu până la sfârșitului anului 2024 pe Prelungirea Ghencea ar trebui să se circule pe 4 benzi.
 
 
Acest proiect se realizează la solicitarea și în colaborare cu Consiliul Județean Ilfov - prin domnul președinte Hubert Thuma, cu Primăria orașului Bragadiru - prin domnul primar Gabriel Lupulescu, cu Primăria comunei Clinceni - prin domnul primar Adrian Budeanu și cu Primăria comunei Domnești - prin domnul primar Ghiță Adrian”, a mai scris Irinel Ionel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook. 

Proiectul de lărgire a bulevardului Prelungirea Ghencea datează din 2007. Oprescu și Ponta, în 2013: E gata în 2 ani

Proiectul de lărgire a bulevardului Prelungirea Ghencea are o vechime de 16 ani. În 2007, a fost alocată o importantă sumă de bani pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea la trei benzi pe sens până la Centura Capitalei, până la Pasajul Domnești inaugurat în 2022 (loc unde se formează, zilnic ambuteiaje de kilometri), după 14 ani de chin.

Iar în 2013, premierul Victor Ponta, ministrul Marilor Proiecte de la acea vreme și primarul general al Capitalei Sorin oprescu au promis demararea de urgență a Proiectului Penetrație Prelungirea Ghencea - Domnești care să asigure un minim de confort pentru această zonă (lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea și realizarea de trotuare pietonale, etc.).

Citește și: 3% din Prelungirea Ghencea, finalizată. Primăria nu mai are bani

Premierul Ponta a promis semnarea documentației aferente pentru acest proiect până în luna noiembrie 2013, iar primarul Oprescu a promis finalizarea lucrărilor pe teritoriul municipiului București până la sfârșitul anului 2014.

Apoi, în 2017, locuitorii din zona Prelungirea Ghencea au organizat un protest. Iar primarul general de la acea vreme, Gabriela Firea, a dat, imediat, asigurări, că proiectul se va  pune în mișcare.

"După aproape zece ani, timp în care autorităţile centrale şi locale nu au reuşit să rezolve conflictul de trafic din zona Prelungirea Ghencea, reuşim să urnim lucrurile, astfel încât cetăţenii din această zonă să poată circulă civilizat. Până la actualizarea documentaţiilor necesare demarării obiectivului de investiţii, am solicitat Administraţiei Străzilor să amenajeze trotuarele de pe Şoseaua Prelungirea Ghencea, să remedieze deficienţele din carosabil şi să marcheze trecerile de pietoni. Este un prim pas spre normalitate. Aşa cum ştiţi, în proiectul de buget pentru anul 2017, Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) a alocat suma de cinci milioane de lei pentru obiectivul de investiţii Penetraţie Prelungirea Ghencea - Domneşti", a spus Gariela Firea, în aprilie 2017.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te