Astfel, persoanele și entitățile care vor să depună un dosar în vederea autorizării nu mai sunt nevoite să se deplaseze la sediul Autorității, iar volumul de documentație letrică va fi redus.
Noua funcționalitate a platformei electronice permite colectarea, prelucrarea și analiza facilă a cererilor de autorizare, respectiv a operațiunilor asimilate procesului de autorizare. Prin implementarea acestui proiect, care face parte din strategia de digitalizare a ASF, au fost urmărite simplificarea și eficientizarea tuturor activităților de autorizare.
Portalul de autorizări, care poate fi accesat la adresa https://autorizari.asfromania.ro, va funcționa, începând din data de 28 octombrie 2021, ca un canal alternativ la depunerea dosarelor de autorizare.
”Acest portal vine în sprijinul celor care au nevoie de autorizare din partea Autorității de Supraveghere Financiară, fie că vorbim de persoane fizice sau juridice. Unul dintre obiectivele majore ale Autorității este transformarea digitală, alături de procesul continuu de modernizare și eficientizare. Numai așa putem să venim cu adevărat în sprijinul cetățenilor. Această nouă funcționalitate este extrem de utilă, mai ales acum, în aceste vremuri total atipice, de pandemie, când este nevoie de distanțare fizică”, a declarat Nicu Marcu, Președintele Autorității de Supraveghere Financiară.
Proiectul inițiat de către ASF a fost structurat în două etape, respectiv:
- Publicarea și actualizarea permanentă a unui set complet de informații necesare depunerii online de cereri de autorizare și postarea acestuia pe site-ul oficial al ASF;
- Implementarea unui portal electronic pentru managementul cererilor de autorizare pe baza nomenclatoarelor, prin care se vor colecta, în format electronic, cereri și documente asociate acestora, cu semnătură electronică.
Reamintim că prima etapă a acestui proiect a fost finalizată în luna august a acestui an.