Mercedes – Benz este câştigătorul licitaţiei pentru130 de autobuze hibrid în București

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 12.08.2019 - 16:12

Licitaţia pentru cele 130 de autobuze noi, de tip hibrid, a fost câştigată de către Mercedes – Benz, iar tipul autobuzului care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, informează primarul general, Gabriela Firea, într-o postare pe Facebook.

SHARE

„Câştigătorul licitaţiei este Mercedes – Benz, iar tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania. Autobuzul a primit premiul ‘Bus of the year 2019’, acordat în cadrul evenimentului IAA 2018. Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA”, a precizat edilul.

Potrivit contractului, livrarea se va face începând cu luna mai a anului viitor şi se va întinde pe o perioadă de opt luni, după cum urmează: primul autobuz va fi livrat în luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de şase luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucăţi vor fi recepţionate în ianuarie 2021.

Garanţia este de opt ani şi 480.000 de km, garanţie de tip Full Warranty. Finanţarea provine de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul „Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”. Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanţare a fost semnat în decembrie.

Potrivit Gabrielei Firea, autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi au următoarele dimensiuni: lungime de 12.135 mm, lăţime de 2.550 mm, înălţime de 3.120 mm, lăţime uşi de acces de 1.250 mm şi o înălţime la urcare pentru toate uşile de 320 mm. Autobuzele vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).

Ea a menţionat că tehnologia hibridă face ca motorul electric, dispus între motorul termic şi transmisia automată, să funcţioneze atât ca agregat de antrenare a roţilor, cât şi ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mişcare a autovehiculului.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.