"Suntem un oraş mediu din România care are în zona de influenţă a aeroportului circa un milion de locuitori, din Bihor şi limitele din judeţele vecine, pe care Aeroportul Oradea trebuie să-i deservească. Suntem un oraş în care operarea pe Aeroportul Oradea este la limita de rentabilitate, cel puţin până în anii interiori, depindem de politicile comerciale ale companiilor aeriene, de contextul global şi rămânerea totală la hazardul pieţei aeronautice nu este o soluţie pentru dezvoltarea oraşului Oradea şi a judeţului Bihor", a declarat Ilie Bolojan.
Citește și: Legătura dintre Bianca Drăgușanu, Marius Lăcătuș și Gabi Balint
Cei doi au prezentat protocolul de colaborare între Consiliul Judeţean Bihor şi Consiliul Local Oradea, precum şi etapele prin care se va crea compania până în septembrie 2021, astfel încât aceasta să fie operaţională din martie 2022 pe plan intern, respectiv octombrie 2022, pentru cursele externe.
Pod aerian, cu Bucureștiul și cu hub-uri aeriene importante din UE
Scopul companiei este "înfiinţarea şi operarea unor noi curse aeriene interne care să lege Oradea de Capitală, dar şi externe între Oradea şi unul sau mai multe hub-uri aeriene importante din UE".
Bolojan a precizat că se vor achiziţiona sau prelua două aeronave, de până la 75 de locuri, cu care ar urma să se opereze curse de pe Aeroportul Oradea, cu o frecvenţă sporită spre Capitală, cu patru zboruri în zile lucrătoare şi câte două în cele nelucrătoare, cu scăderea preţului biletelor, dar şi conectarea la vestul Europei, prin minim un zbor pe zi către cele mai importante destinaţii din Europa.
Citește și: Mihai Bendeac îl acuză pe Cătălin Măruță de hărțuire: „Te rog eu, băi, nu mă mai suna”
Preşedintele CJ Bihor a precizat că există un interes important din partea companiilor din parcurile industriale ale municipiului Oradea pentru a contribui la o mai bună conectivitate.
De altfel, cele două părţi vor să atragă companii locale în finanţarea activităţii companiei aeriene locale, inclusiv prin subscripţii publice, sponsorizări, donaţii etc., şi să identifice soluţiile optime de operare a celor două aeronave: modalitatea de preluare a aeronavelor (achiziţie, leasing sau închiriere), tipul de aeronave şi capacitatea acestora, precum şi modalitatea efectivă de operare (operare directă / contractarea serviciilor specifice de la terţi etc.)
CJ Bihor şi Primăria Oradea vor identifica soluţia optimă de colaborare şi anume societate pe acţiuni, societate cu răspundere limitată etc.
Textul protocolului mai prevede că judeţul, prin CJ Bihor, proprietar al aeroportului, va adopta "măsuri pentru reorganizarea activităţilor Aeroportului din Oradea în vederea susţinerii companiei aeriene nou înfiinţate: internalizarea serviciilor prestate, amenajarea unui hangar, diversificarea activităţilor, facilităţi cargo etc.".
Nu în cele din urmă, Bolojan a menţionat concurenţa dură, regională, cu aeroporturile din Cluj, Timişoara, Debreţin, Budapesta, existenţa companiei locale orădene "garantând că fluctuaţiile pieţei din domeniu nu vor afecta conectivitatea de bază a aeroportului orădean."
Potrivit protocolului, Primăria Municipiului Oradea va derula campanii de promovare a Oradiei şi zonei metropolitane ca destinaţie turistică şi zonă de investiţii în regiunile spre care vor fi operate cursele aeriene.