Aeroportul din Tuzla este deținut de fostul înalt ofițer de Securitate Dorin Ivașcu, consacrat în industria aviatică încă dinainte de 1989, când a lucrat pentru Tarom, scriu jurnaliștii de la PSNews.
Ivașcu se lăuda recent, într-o conferință de presă, cu monopolul pe care firma sa îl deține pe segmentul transportului cu elicoptere. Pornind la drum cu acest atu, Ivașcu vrea sa facă din aerodromul Tuzla, cu doar două piste funcționale momentan, un aeroport internațional și din Regional Air Services un business cu cifre mari.
Problema este că metoda aleasă este cea patentată de Gruia Stoica, aflat acum în arest la domiciliu pentru jefuirea CFR Marfă. Compania fanion a transportului feroviar de marfă românesc și cea mai mare companie de acest fel din Europa de Est a fost pusă pe butuci pe căi mai mult sau mai puțin legale. În ultimii ani, Gruia Stoica și compania sa GFR, competitorul privat al CFR Marfă, a dirijat falimentul companiei de stat, atât prin racolarea directorilor, cât şi prin „suflarea” tuturor contractelor importante prin metode mai mult sau mai puţin ortodoxe. Altfel spus, încercuind compania din afara ei, dar și subminând-o financiar din interior.
Un scenariu similar regăsim la aeroportul de stat Mihail Kogălniceanu (AIMK). Compania de stat se confruntă cu o situatie financiară dezastruoasă favorabilă companiei private a lui Dorin Ivașcu care, la doar 100 de km depărtare de acesta, face profit în defavoarea aeroportului de stat. RAS Tuzla a raportat pentru 2013 profit brut de peste 1 milion de lei, la o cifră de afaceri de 37,6 milioane de lei.La fel ca și în cazul Gruia Stoica-CFR Marfă, Ivașcu acționează de ani buni împotriva intereselor AIMK pentru a-și crește propriul business.
Tragedia de joi nu este singura care are loc în zonă. În urmă cu mai bine de patru ani, pe 15 decembrie 2014, un elicopter SMURD s-a prăbușit în laculul Siutghiol, iar toţi cei patru angajaţi ISU aflaţi la bord au murit. Aparatul de zbor decolase de la Constanța și se îndrepta spre Tuzla. După tragedie tot mai multe voci au acuzat că oamenii puteau fi salvaţi însă intervenţia autorităţilor a fost plină de bâlbe.
Întreaga anchetă poate fi citită pe PSnews.